a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Piątek, 28 lipca 2017
Imieniny: Aidy, Innocentego, Marceli

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Z usług assistance korzysta 2,5 mln Polaków. Pomoc medyczna popularniejsza od komunikacyjnej

2016-02-26
Z usług assistance korzysta 2,5 mln Polaków. Pomoc medyczna popularniejsza od komunikacyjnej

2,5 mln Polaków skorzystało w ubiegłym roku z usług assistance. To prawie o połowę więcej niż w 2014 roku. Coraz więcej osób wie też, czym jest assistance i kiedy może się przydać. Najchętniej korzystano z pomocy medycznej, co jest dużą zmianą, bo do tej pory assistance kojarzony był głównie ze wsparciem dla kierowców. Dużą popularnością cieszą się również assistance domowy i turystyczny. Pakiet usług proponowanych przez firmy się powiększa - nowością w ofercie będą m.in. assistance dla rowerów, usługi dla seniorów czy telemedycyna.

- W tym roku do usługodawców assistance w Polsce zadzwoniło ponad 2,5 mln ludzi. Jeżeli popatrzymy, że większość tych osób żyje w rodzinach 3-4-osobowych, to mniej więcej 10 mln ludzi jest świadomych, że firma assistance przyszła z pomocą - mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. - Wzrost jest niebagatelny, bo ponad 40-proc. W 2014 roku z assistance skorzystało 1,8 mln osób.

Jak wynika z badania IPSOS i Mondial Assistance, typowy konsument usług assistance to mieszkaniec dużego miasta, w przedziale wiekowym między 30 a 49 lat i wykształcony. Jedna trzecia użytkowników to pracownicy biurowi, wykwalifikowani specjaliści i osoby na stanowiskach kierowniczych. Wśród posiadaczy coraz więcej jest kobiet (wzrost o 7 pkt proc., dziś stanowią 50 proc. ogółu) i singli (wzrost o 4 pkt proc., do 14 proc.).

Coraz częściej z usług tych korzystają klienci banków (wzrost o 650 tys. osób). Pakiety assistance są bowiem dodawane do różnych produktów finansowych i ubezpieczeniowych, które posiada ponad 18 mln Polaków. Wciąż jednak ok. 40 proc. nie ma świadomości, w jaki sposób mogą skorzystać z assistance, choć z roku na rok statystyki te się poprawiają.

- Dawniej była kojarzona tylko z częścią komunikacyjną. Każdy miał assistance samochodowy, jak samochód się zepsuł, wzywana była pomoc. Dziś coraz częściej kojarzymy assistance ze wszystkimi możliwymi usługami pomocowymi. Są to m.in. usługi travelowe, czyli pomoc za granicą, na wakacjach, coraz więcej jest też usług domowych, np. kiedy zepsuje się pralka - wymienia Frączek.

Jednak statystyki z ubiegłego roku wskazują, że najpopularniejsze i najbardziej cenione stały się usługi medyczne, czyli np. wizyta domowa lekarza. W podziale na płci wygląda to trochę inaczej - dla mężczyzn wciąż najbardziej wartościowe jest assistance samochodowe, a dla kobiet - medyczne.

Pomoc firm oferujących assistance nie ogranicza się tylko do tych czterech segmentów. Klienci mogą liczyć m.in. na wsparcie concierge'a, który pomoże zaplanować podróż, kupi bilety do teatru, zamówi kwiaty, a nawet sprawdzi wynik meczu. Mogą także uzyskać pomoc w razie problemów ze sprzętem elektronicznym, RTV i AGD.

- Rynek nie śpi i assistance się rozwija również produktowo, chociażby o assistance rowerowy. W związku ze starzeniem się społeczeństwa będą rozwijać się dwa obszary - pewne specyficzne usługi dla seniorów oraz monitoring zdalny, czyli teleopieka - mówi prezes Mondial Assistance.

Zdecydowana większość posiadaczy assistance dostrzega atrakcyjność tych usług (ok. 75 proc.). Co więcej, blisko połowa osób, które nie mają takich pakietów, uważa również, że podnoszą one atrakcyjność produktów finansowych i ubezpieczeniowych.

- Tousługi, które się przekładają na lojalność wobec partnera, od którego kupiliśmy lub dostaliśmy ten pakiet. Jeżeli klient ma konto czy kredyt w banku albo polisę u danego ubezpieczyciela, a do tego dostał dodatkowe usługi, które przydadzą się w awaryjnych sytuacjach, to chętniej w danej instytucji czy firmie pozostanie, tym bardziej że odsetek zadowolenia klientów z usług assistance to 95 proc. - mówi Tomasz Frączek.

Newseria Biznes

Fot.Newseria

Tagi: assistance, assistance komunikacyjny, medyczny, Mondial Assistance, pomoc, usługi pomocowe

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter