a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Sobota, 29 kwietnia 2017
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Sposób na wiosenny detoks

2015-04-27
Sposób na wiosenny detoks

Wiosenny detoks nie musi oznaczać rygorystycznej diety. Wystarczy zastąpić kawę i herbatę wodą, a do codziennego jadłospisu wprowadzić posiłki bogate w witaminy i substancje mineralne. Codziennie należy jeść zwłaszcza takie warzywa, jak papryka, natka pietruszki, kalafior, szpinak, marchew i sałata. Lekarze radzą jednak, by nowalijki wprowadzać stopniowo, nie rezygnując zbyt szybko z warzyw mrożonych. Młode jarzyny mogą bowiem zawierać duże ilości szkodliwych pierwiastków pochodzących ze sztucznych nawozów.

Zima nie ma dobrego wpływu na kondycję ludzkiego ciała. Większość ludzi ogranicza wówczas aktywność fizyczną, co sprzyja tyciu. Organizmowi brakuje słońca i witamin, w codziennej diecie zamiast świeżych warzyw i owoców dominują bowiem wysoko przetworzone produkty, które są ciężkostrawne i obfitują w tłuszcze. Dodatkowo, w długie zimowe wieczory większość ludzi spożywa znacznie więcej alkoholu i słodyczy niż wiosną i latem.

Brak ruchu i nieodpowiednia dieta niekorzystnie odbijają się nie tylko na wyglądzie, lecz także samopoczuciu. Efektem zimowego zaniedbania zdrowego stylu życia jest przewlekłe zmęczenie, bóle głowy, szara, niedotleniona cera, wypadające, łamliwe włosy i nadmiar kilogramów. Wczesną wiosną warto przeprowadzić więc oczyszczanie organizmu, jednak niekoniecznie w postaci rygorystycznych diet detoksykujących. - Wiosną musimy przede wszystkim odciążyć układ pokarmowy. Zmniejszamy ilość tłuszczu, a zwiększamy ilość warzyw i owoców. Co prawda wczesną wiosną jesteśmy stęsknieni za świeżymi warzywami, ale zawsze uczulam moich pacjentów, żeby nie rzucali się na nowalijki, dlatego że na początku sezonu te warzywa zawierają spore ilości nawozów sztucznych. Duża ilość takich składników może działać nawet kancerogennie, a także powodować dolegliwości gastryczne, np. bóle żołądka czy jelit - mówi dr Monika Dąbrowska-Molenda, dietetyk ze Szpitala Medicover, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Wczesna wiosna to czas, gdy większość ludzi ma bardzo obniżoną odporność, dlatego często się przeziębiają. Aby zwiększyć odporność organizmu, warto włączyć do diety produkty będące źródłem witamin, składników mineralnych i przeciwutleniaczy. Szczególnie istotne są witaminy C, A i E, które można znaleźć m.in. w czerwonej, zielonej i żółtej papryce, natce pietruszki, kalafiorze, szpinaku, marchwi i sałacie. Warzywa te można dodawać zarówno do ciepłych dań obiadowych, jak i sałatek i kanapek spożywanych w pracy jako drugie śniadanie. Bardzo ważnym elementem diety oczyszczającej jest woda. - W 2/3 jesteśmy zbudowani z wody, ale jej nie pijemy. Woda jest jednak dla nas najlepszym detoksem. Niezbędne minimum to 6-8 szklanek na dobę. A bardzo często pacjenci mówią, że pijają może 2 szklanki wody w ciągu dnia. Picie wody przyczynia się do uregulowania gospodarki hormonalnej i szybszej detoksykacji, czyli usuwania z organizmu tego, co zostało z przemiany materii. Dzięki niej poczujemy się lepiej, cera i włosy będą ładniejsze, a samopoczucie lepsze - mówi dr Monika Dąbrowska-Molenda.

Aby skutecznie oczyścić organizm, należy odstawić lub przynajmniej ograniczyć picie takich napojów, jak herbata i kawa. Zwłaszcza zbyt duże ilości kawy mogą przyczyniać się do niestrawności, nudności, skurczów jelit, obciążenia wątroby i bólów żołądka. Wielu naukowców nadal uważa też, że zarówno kawa, jak i herbata odwadniają organizm. Od kilku sezonów modnym elementem diet oczyszczających są zielone koktajle. Napoje te stanowią doskonałe źródło wielu witamin i składników odżywczych, nie należy jednak pić ich zbyt często, jeśli zawierają szpinak lub szczaw. Może to bowiem prowadzić do odkładania się złogów szczawianu wapnia, a w konsekwencji nawet do kamicy nerkowej. - Aby poprawić nastrój, skorzystajmy z pierwszych promienie słońca. Warto wyjść na krótki spacer, chociaż 10-minutowy. Im więcej energii ze słońca będziemy czerpać, tym lepsza będzie nasza kondycja, samopoczucie i nastrój - mówi dr Monika Dąbrowska-Molenda.

Detoksykację organizmu bardzo dobrze wspomagają też takie aktywności fizyczne, jak joga i pilates. Warto pamiętać też, aby z diety oczyszczającej wyeliminować alkohol i papierosy, które w dużym stopniu przyczyniają się do gromadzenia toksyn w organizmie.

Newseria Lifestyle

Fot. EvolvingScenes, pixabay.com

Tagi: detoks, detoksykacja organizmu, wiosenny detoks

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter