a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Sobota, 21 października 2017
Imieniny: Urszuli, Hilarego, Celiny

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Jak zdrowo grillować? Porady ekspertów

2015-05-19
Jak zdrowo grillować? Porady ekspertów

Wiele smacznych i przez wielu lubianych potraw niekoniecznie musi służyć naszemu zdrowiu. Inaczej może być z żywnością przygotowywaną na grillu. Wystarczy tylko pamiętać o kilku prostych zasadach, z którymi można zapoznać się w poradniku ekspertów Knorra: szefa kuchni Piotra Murawskiego i żywieniowca Iwonny Niegowskiej.

Grillować można w zasadzie wszystko: mięsa, ryby, warzywa czy nawet owoce. Pamiętać trzeba o kilku ogólnych zasadach dotyczących żywności, ale i także specyficznych dla tej formy obróbki termicznej. Oto kilka wskazówek żywieniowca marki Knorr Iwonny Niegowskiej.

1. Należy korzystać z możliwie świeżych produktów i surowych mięs. Peklowane mięsa, czyli te konserwowane saletrą, nie nadają się na rożen, albowiem w trakcie grillowania ulega ona rozkładowi i powstają szkodliwe dla zdrowia związki.

2. Mięso z grilla nie potrzebuje tłuszczu, bo na rożnie wypala się ten znajdujący w samym mięsie, obniżając jego kaloryczność. Nie ma więc konieczności dodawania choćby oleju czy oliwy.

3. Wiele osób stara się minimalizować obecność soli w swojej diecie. Przygotowując dania z rusztu i używając w tym celu kompozycji suszonych ziół i przypraw, mamy możliwość obniżenia jej zawartości w spożywanych daniach.

4. Warzywa i owoce są ważną częścią każdego dania i nie powinno ich zabraknąć także w trakcie grillowej uczty. Tym bardziej, że ruszt daje możliwość obróbki termicznej warzyw i owoców, zachowując większość składników odżywczych.

5. Zbyt długie pieczenie mięsa może doprowadzić do jego wysuszenia (co spowoduje utratę smakowitości, a także części składników odżywczych i ciężkostrawność), a w najgorszym razie przypalenie i powstanie w zwęglonych miejscach rakotwórczych związków.

Istnieje wiele rodzajów urządzeń służących do grillowania. Stosunkowo niewielka kwota przeznaczona na zakup grilla pozwoli cieszyć się jedzeniem z rusztu przygotowanym na świeżym powietrzu. Bez względu na cenę i rodzaj grilla istnieje kilka reguł, o których należy pamiętać przy każdym rozpalaniu. Przypomina je Piotr Murawski, szef kuchni Knorr.

1. Niektóre brykiety mogą w trakcie spalania wydzielać niebezpieczne związki, dlatego najlepiej zastąpić je węglem drzewnym lub drewnem pochodzącym z drzewa liściastego. Dym z drzew owocowych może nadać potrawom wyjątkowego aromatu.

2. Jeśli konieczne jest użycie podpałki na bazie środków wysoce łatwopalnych, należy zrobić to tylko jednorazowo, przy rozpalaniu, i odczekać, aż się całkowicie wypali. Nie wolno jej dodawać w trakcie pieczenia.

3. Ruszt powinien być dokładnie wyczyszczony przed każdym użyciem, aby uniknąć osadzania się starego tłuszczu, który ponownie spalany mógłby wytwarzać trujące substancje.

4. Aluminiowe tacki pomogą to ryzyko zniwelować i jednocześnie zapobiegną skapywaniu tłuszczu na rozżarzone węgle.

Informacja prasowa

Tagi: grill, jak zdrowo grillować, zdrowie

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter