a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Wtorek, 21 sierpnia 2018
Imieniny: Joanny, Kazimiery, Wiktorii

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

5451fe7b23d89ec590bbdbb6a317f37e

Zespół TOYOTA GAZOO Racing zajął 1. i 2. miejsce w wyścigu Fuji 6h

2017-10-17
Zespół TOYOTA GAZOO Racing zajął 1. i 2. miejsce w wyścigu Fuji 6h

TOYOTA GAZOO Racing zakończyła 6-godzinny wyścig na torze Fuji Speedway spektakularnym zwycięstwem, zajmując 1. i 2. miejsce. W 7. rundzie Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC) wygrali Sébastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima, kierowcy TS050 Hybrid #8.

 

Było to piąte zwycięstwo Toyoty na japońskim torze Fuji Speedway w ciągu 6 sezonów serii FIA World Endurance Championship. Kazuki Nakajima wygrał ten wyścig po raz trzeci, zaś Sébastien Buemi i Anthony Davidson po raz drugi. Załoga zaliczyła trzecie zwycięstwo w tym sezonie. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López prowadzący TS050 Hybrid #7 zajęli drugie miejsce.

 

Zwycięstwo 1000-konnego TS050 Hybrid w japońskim wyścigu zbiegło się w czasie z ważną rocznicą w historii technologii hybrydowej. W ten weekend minęło 20 lat od premiery Toyoty Prius, pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego na świecie.

 

Obie Toyoty pokazały świetne osiągi w deszczu i na mokrej nawierzchni.

Jako pierwsi za kierownicą siedli Kamui Kobayashi (#7) i Sébastien Buemi (#8). Intensywny deszcz spowodował, że wyścig rozpoczął się od jazdy za samochodem bezpieczeństwa, dlatego rywalizacja rozpoczęła się po 12 minutach. Deszcz i mgła wciąż utrudniały kierowcom prowadzenie, powodując, że samochód bezpieczeństwa wielokrotnie wyjeżdżał na tor. Obie Toyoty rywalizowały z Porsche #1, wysuwając się na pierwszą i drugą pozycję w pierwszej połowie wyścigu. Ze względu na bardzo trudne warunki wyścig został przerwany na kilka okrążeń przed planowaną zmianą kierowcy samochodu #8, dlatego Anthony Davidson nie miał szansy wystartować. Kierowcy samochodu #7 stanęli na drugim miejscu podium po nadrobieniu niewielkiej straty z powodu nieprzewidzianego postoju w pit stopie, kiedy okazała się konieczna zmiana kierownicy.

 

Przedostatnia, 8. runda FIA WEC w Szanghaju zostanie rozegrana 5 listopada. TOYOTA GAZOO Racing ma wciąż szanse na zajęcie pierwszego miejsca w klasyfikacji producentów i kierowców. Toyota ustępuje rywalowi o 58,5 pkt., zaś Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima mają do nadrobienia po 39 pkt.

 

„TOYOTA GAZOO Racing rywalizuje w World Endurance Championship przy ogromnym wsparciu wielu osób w Japonii - od dostawców części do samochodów wyścigowych po naszych wiernych fanów. Ta walka na torze Fuji była dla nas bardzo ważna. Ogromnie się cieszę, że udało nam się spełnić nadzieje wszystkich kibiców w Japonii. Dziękuję za wasze wsparcie. Żałuję, że kierowcy nie mogli w pełni pokazać swoich możliwości ze względu na warunki atmosferyczne. Dziękuję zawodnikom, którzy poprowadzili samochody bezpiecznie pomimo tak złej pogody i zaufali inżynierom, mechanikom oraz samochodom Toyoty" - powiedział Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation.

 

„To był świetny wynik dla zespołu i dla naszych fanów. Chcę podziękować kibicom za ogromne wsparcie, szczególnie w tak trudnych warunkach pogodowych. Kazuki Nakajima świetnie się spisał, dlatego chcę podkreślić jego zasługi. Ja również wykonałem trochę pracy, ale Kazuki osiągnął najwięcej. Jednocześnie gratuluję całemu zespołowi za doskonałą robotę" - skomentował Sébastien Buemi, kierowca TS050 Hybrid #8.

 

Statystyki

TS050 HYBRID #8 (Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima)

1 miejsce, 113 okrążeń, 2 pit stopy, najszybsze okrążenie: 1 min 38,070 s

 

TS050 HYBRID #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López)

2 miejsce, 113 okrążenia, 3 pit stopy, najszybsze okrążenie: 1 min 38,747 s

 

fot. Toyota News
Materiał zewnętrzny

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter