a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Poniedziałek, 21 sierpnia 2017
Imieniny: Joanny, Kazimiery, Wiktorii

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

5451fe7b23d89ec590bbdbb6a317f37e

Wirtualna rzeczywistość zmienia sport. Może pomóc w przygotowaniach do rywalizacji oraz w interakcji z kibicami

2016-07-29
Wirtualna rzeczywistość zmienia sport. Może pomóc w przygotowaniach do rywalizacji oraz w interakcji z kibicami

Innowacje zmieniają sport - zarówno sposób uprawiania poszczególnych dyscyplin i przygotowań do nich, jak i odbioru sportu przez kibiców. Dzięki urządzeniom wirtualnej rzeczywistości fani mogą stać się częścią wydarzenia, jakim są zawody czy mecz i mocniej odczuwać związane z tym emocje. To zaś stwarza nowe możliwości komunikacji marketingowej i reklamodawców.

- Są dwie kategorie rozwiązań innowacyjnych w sporcie: to, co jest wykorzystywane w sporcie jako takim, i to, co dajemy widzowi - wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marcin Bobowicz, head of mobile w agencji Hypermedia bazującej na nowych technologiach komunikacyjnych.

Wirtualna rzeczywistość (VR) odgrywa duża rolę w szkoleniach, zarówno w trakcie zajęć medycznych, jak i dotyczących taktycznych aspektów rozgrywki. Istotnym elementem przygotowania do meczu piłki nożnej jest na przykład oglądanie filmów wideo z przeciwnikami. VR może pomóc, jak twierdzi Marcin Bobowicz, wejść w taką sytuację z innej perspektywy.

Proszę sobie wyobrazić mecz, po którym trener może pokazać zawodnikowi każdą sytuację, która miała miejsce na boisku, w ogóle o niej nie opowiadając, nie kręcąc materiału wideo, tylko zakładając na głowę gogle i pokazując każdy omawiany moment rozgrywki - wyjaśnia Radosław Brzuska, chief innovation officer w agencji komunikacji marketingowej Dentsu Aegis Network. - To niezwykłe doświadczenie, którym można wzbogacić każdy sport.

Według Radosława Brzuski w sporcie coraz ważniejsze będzie przetwarzanie danych i podejmowanie na ich podstawie strategicznych decyzji. Tu kluczowa będzie wizualizacja tych danych i do tego będą służyły urządzenia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR).

Z drugiej strony VR pozwoli widzom być niejako bliżej rozgrywek. Dzięki temu wrażenia i emocje są silniejsze. To z kolei ma znaczenie dla marketerów.  

W marketingu sportowym natomiast każdy kibic chce być jak najbliżej ulubionej drużyny i zawodników. Bardzo często są to ruchome powierzchnie reklamowe. Im bardziej pozwolimy widzowi zbliżyć się do nich, tym więcej zobaczy komunikatów - mówi Bobowicz.

Innowacje są częścią zawodów jachtingu sportowego Energa Sopot Match Race, które potrwają do 31 lipca. Widzowie mogą skorzystać z Wave'a, deski windsurfingowej, która umożliwia surfowanie bez wody, ale w wirtualnej rzeczywistości.

- Użycie gogli VR na desce windsurfingowej wbrew pozorom jest wymagające - mówi Malwina Kozakiewicz, przedstawicielka Dentsu Aegis Network oraz Hypermedia. - Wydawałoby się, że wirtualna rzeczywistość wiąże się z kanapą i przejściem do cyfrowego świata. Dzięki połączeniu platformy oddającej ruch i sterowaniu jest to jednak dość duży wysiłek fizyczny. Doświadczenie jest jednak bardzo ciekawe.

Widzowie Energa Sopot Match Race mogą się też wczuć w rolę załogi jachtu Diamant, dzięki technologii 360 stopni mogą poczuć się dokładnie tak, jakby byli na jachcie. Aplikacja rzeczywistości rozszerzonej pozwoli widzom stojącym na molo dowiedzieć się więcej o żeglującym jachcie - z jaką prędkością płynie, jakie jest wychylenie, kurs czy dalsza trasa - wymienia Brzuska.

Dentsu Aegis Network jest partnerem innowacyjnym zawodów w Sopocie.

Newseria Biznes

Fot.Newseria

Tagi: innowacje technologiczne, kibice, marketing sportowy, nowe technologie, przetwarzanie danych osobowych klientów, rozszerzona rzeczywistość, sport wodny, VR, wirtualna rzeczywistość, zawody sportowe

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter