Piątek, 21 lipca 2017
Imieniny: Daniela, Dalidy, Benedykta

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Suplementacja w diecie sportowca

2017-07-01
Suplementacja w diecie sportowca

Biegasz i pływasz amatorsko, a może trenujesz wyczynowo kolarstwo? Niezależnie od tego, na jakim poziomie uprawiasz sport, twój organizm potrzebuje odpowiednich materiałów budulcowych i regeneracyjnych. Aktywność fizyczna zwiększa zapotrzebowanie na kalorie i niektóre składniki odżywcze, dlatego warto pomyśleć o skomponowaniu dobrze zbilansowanej diety i wdrożeniu odpowiedniej suplementacji.

Jadłospis sportowca

Dieta osób aktywnych fizycznie powinna być dostosowana do indywidualnego trybu życia. Organizm osoby uprawiającej sport ma szczególne potrzeby, sportowcy potrzebują zdecydowanie więcej energii i składników odżywczych, które zapewnią prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Im więcej ćwiczymy, tym bardziej naruszamy rezerwy witaminowe i mineralne naszego organizmu, dlatego chcąc zachować dobrą kondycję zdrowotną organizmu szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na to, co jemy.

Aby dieta była wartościowa dla naszego organizmu powinna zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach. Oprócz podstawowych białek, węglowodanów i tłuszczów w żywieniu sportowców niezbędne są makro i mikroelementy, witaminy i sole mineralne. Niestety czasem trudno jest pozyskiwać je z pożywienia, dlatego warto uzupełniać powstałe niedobory za pomocą naturalnych i łatwo przyswajalnych suplementów. Należy podkreślić, że odpowiednie wspomaganie suplementacyjne powinno stanowić uzupełnienie dobrze zbilansowanej diety, a nie ją zastępować.

Ćwiczysz? Nie zapomnij o suplementacji

Bez względu na to, jaką dyscyplinę uprawiamy, zbilansowana dieta połączona z odpowiednią suplementacją powinna być nieodłączną częścią treningu. Zgodnie ze stanowiskiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek do grup ryzyka związanych z niedoborami pewnych składników odżywczych oprócz dzieci, młodzieży, osób starszych czy kobiet w ciąży należą również osoby czynnie uprawiające sport.

Wsparcie organizmu suplementacją należy wziąć pod uwagę nie tylko w momencie uprawiania sportu na poziomie wyczynowym, ale również wtedy, kiedy zależy nam na prowadzeniu aktywnego i zdrowego stylu życia. Warto pamiętać, że intensywny wysiłek fizyczny w połączeniu z niedożywieniem ilościowym bądź jakościowym może skutkować wycieńczeniem organizmu, a co za tym idzie spadkiem kondycji zarówno fizycznej jak i psychicznej, brakiem efektywności czy większą podatnością na choroby. Osobom aktywnym fizycznie polecany jest  Program Przemiany Metabolicznej w ramach idei Kreacja Ciała z zastosowaniem mądrej suplementacji. Autorski program pozwoli nie tylko zwiększyć wydajność organizmu o 30 proc., poprawić osiągi czy wspomóc powysiłkową regenerację, ale przede wszystkim pomoże wyrównać ewentualne niedobory oraz ograniczyć szkodliwy wpływ czynników środowiskowych na organizm, zmniejszając tym samym ryzyko powstania różnych problemów zdrowotnych.

Materiał zewnętrzny

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter