a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Sobota, 19 sierpnia 2017
Imieniny: Bolesława, Juliana, Jana

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Fitness na trampolinie nie obciąża stawów i jest niezwykle efektywny. 10 minut skakania odpowiada 30 minutom joggingu

2016-07-15
Fitness na trampolinie nie obciąża stawów i jest niezwykle efektywny. 10 minut skakania odpowiada 30 minutom joggingu

Do Polski fitness na trampolinach zawitał kilka lat temu, a w ostatnich sezonach zdobywa coraz większą popularność. Polega on na wykonywaniu ćwiczeń - przede wszystkim podskoków - w różnym tempie i o zmiennej intensywności. Trening pomaga zrzucić zbędne kilogramy, wzmocnić mięśnie nóg, a co najważniejsze - nie obciąża stawów. Ćwiczenia są bardzo efektywne, ponieważ według NASA 10 minut skakania na trampolinie daje taki sam efekt jak 30 minut biegania.

- Fitness na trampolinach to trening wykonywany na pojedynczych, małych, jednoosobowych trampolinach, które mają także zamontowaną rączkę tak, żeby pomagała utrzymywać stabilność i równowagę. Trening polega na wykonywaniu przede wszystkim podskoków w różnym tempie o różnej zmienności, co ma na celu ogólne wzmocnienie ciała. Co ciekawe, trening ten nie obciąża stawów - mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aleksandra Balecerzak, FitPlanner.

Program treningowy stworzony jest z myślą o osobach, które chcą spalić zbędne kilogramy nie poprzez intensywny wysiłek, ale pewnego rodzaju zabawę.

- Jest to trening cardio, to ma on na celu przede wszystkim wzmocnienie całego ciała, ale też zgubienie zbędnych kilogramów i wzmocnienie mięśni nóg, np. łydek, ud. Jest to trening, który wszechstronnie rozwija ciało z naciskiem na dolne partie mięśni - tłumaczy Aleksandra Balecerzak.

Badania pokazują, że skoki na trampolinach są aż o 68 proc. bardziej efektywne niż jogging.

- Co ciekawe, już w latach 70. NASA przetestowała ten trening, badała jak skoki na trampolinach wpływają na nasz organizm. Okazało się, że są to jedne z najmniej inwazyjnych i najbardziej bezpiecznych treningów dla naszego organizmu, ponieważ właśnie stawy są odciążone. Co ciekawe, 10 minut treningu na trampolinach może być równoważone 30 minutom biegania - mówi Aleksandra Balcerzak.

Przed podjęciem aktywności fizycznej warto się jednak skonsultować z lekarzem, żeby oszacować możliwości swojego organizmu i dopasować najbardziej optymalną dawkę ćwiczeń.

- Jeśli ktoś ma problemy ze stawami takie jak zmiany zwyrodnieniowe, to warto się skonsultować z lekarzem, ponieważ może to być poważnym przeciwwskazaniem. Tak samo, jeśli ktoś ma problemy z układem krążenia, oddechowym bądź dużą nadwagę, również powinien najpierw zasięgnąć opinii lekarza. Osoby starsze, jeśli są zainteresowane, również mogą spróbować swoich sił, jednak należy pamiętać o tym, że jest to trening, który wymaga pewnej intensywności, bo są to ćwiczenia cardio - podkreśla Aleksandra Balcerzak.

Fitness na trampolinach zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Obecnie jest ponad pół tysiąca wyszkolonych instruktorów fitnessu na trampolinach i ich liczba wciąż rośnie. Zajęcia są już dostępne w każdym województwie, a z danych serwisu FitPlanner.pl wynika, że najwięcej zwolenników ma na Mazowszu, w Wielkopolsce, Małopolsce, na Dolnym Śląsku, a także w województwie łódzkim.

Newseria Lifestyle

Fot.Newseria

Tagi: Aleksandra Balcerzak, FitPlanner

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter