a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Sobota, 25 listopada 2017
Imieniny: Erazma, Katarzyny, Beaty

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Z listą zakupów i gazetką promocyjną do sklepu

2017-10-20
Z listą zakupów i gazetką promocyjną do sklepu

Niemal połowa klientów hipermarketów i dyskontów przed wyjściem po zakupy przygotowuje listę, a co trzeci zapoznaje się z aktualnymi promocjami w gazetkach. Biedronka, Lidl i Auchan są sieciami najczęściej wskazywanymi jako tanie miejsce zakupów, natomiast Piotr i Paweł uznawany jest za najdroższy, ale też za najbardziej luksusowy supermarket. Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach, najmniej zaś w supermarketach - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

 

Czynnością, którą Polacy najczęściej wykonują przed wyjściem do hipermarketu, supermarketu lub dyskontu jest przygotowanie listy zakupów, przygotowanie której poprzedza sprawdzenie, jakie zasoby mamy w domu. Stosunkowo niewielki odsetek osób przed wyjściem na zakupy porównuje ceny w różnych sklepach.

 

Źródła informacji o cenach produktów i promocjach to najczęściej:

  • informacja zdobyta w sklepie - sprawdzenie ceny przy półce (przede wszystkim produkty spożywcze), na czytniku cen
  • informacje o promocjach na terenie sklepu
  • gazetki sieci zarówno w formie elektronicznej lub papierowej
  • informacje od znajomych - najczęściej dotyczą promocji kosmetyków, ubrań, alkoholu, produktów dla dzieci
  • porównywarki cenowe w Internecie - tylko w przypadku droższych i bardziej skomplikowanych zakupów np. AGD
  • reklama telewizyjna

 

Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach, najmniej zaś w supermarketach. Kwoty wydawane w hipermarketach są ponad dwukrotnie wyższe niż w supermarketach.

 

Biedronka i Lidl są nie tylko sieciami kojarzonymi z tanimi zakupami, lecz również wskazywane są jako sieci z najczęstszymi i najatrakcyjniejszymi promocjami. Respondenci wskazują również, że częste i atrakcyjne promocje są w sieciach Auchan, Tesco i Kaufland.

 

Czynniki o największym znaczeniu w porównywaniu cen to jakość produktu, jego skład w kontekście ceny oraz unikatowość - badani deklarują, że są gotowi zapłacić wyższą kwotę za produkty wyjątkowe, jednak starają się ich szukać w najkorzystniejszych cenach, np. w Piotrze i Pawle.

 

Najbardziej znaną siecią handlową jest Biedronka. TOP 5 najbardziej znanych sieci zamyka Carrefour. 

 

W ciągu ostatniego roku najczęściej odwiedzanymi sieciami były dyskonty: Biedronka i Lidl.  Do Biedronki klienci chodzą też z największą częstotliwością - ponad połowa osób odwiedzających Biedronkę korzysta ze sklepu przynajmniej raz w tygodniu, a 30% nawet 2-3 razy w tygodniu. Z kolei hipermarkety odwiedzane są zazwyczaj co 2-3 tygodnie lub raz w miesiącu.

 

Nasze badanie obrazuje zachowania konsumentów przed wyjściem na zakupy i podczas zakupów spożywczych. Wyraźnie widać, że konsumenci dobrze orientują się w poszczególnych markach sieci handlowych i znają ich specjalizacje - wiedzą, gdzie należy się wybrać, kiedy zależy im na czymś niestandardowym, a gdzie, żeby uzyskać produkty dobrej jakości w niewygórowanej cenie. Wielkim wygranym w codziennych zakupach jest Biedronka, której sklepy są zazwyczaj mniejsze od innych supermarketów, która ma dużo placówek, przez co jest dostępna. Dodatkowo - jak wynika z naszego innego badania Monitora Programów Lojalnościowych - wprowadzenie w ubiegłym roku przez tą sieć programu lojalnościowego spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem przez konsumentów, co może się przełożyć na jeszcze większą liczbę odwiedzających i na wyższą częstotliwość odwiedzin - komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Materiał zewnętrzny

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter