a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Niedziela, 23 września 2018
Imieniny: Bogusława, Tekli, Liberta

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Jak znaleźć balans pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym? Oto cztery podstawowe kroki

2017-06-04
Jak znaleźć balans pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym? Oto cztery podstawowe kroki

XXI wiek charakteryzuje się tym, że wszystko dzieje się tu i teraz. Mamy mniej czasu, za to zdecydowanie więcej obowiązków. Cenimy życie prywatne i zawodowe. Z rodziną i bliskimi chcemy spędzać każdą wolną chwilę, jednocześnie pracując co najmniej 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu. Dodatkowo, jak wynika z badań firmy Deloitte[1], na zakorkowanych ulicach największych polskich miast tracimy nawet 8 godzin w skali miesiąca. Jak nie zwariować? Odpowiedź jest prosta: work-life balance. Oto kilka prostych kroków, jak planować z rozwagą swoje miejsce na ziemi i swój czas, aby osiągnąć wewnętrzną równowagę.

 

Po pierwsze: Ucz się od najlepszych, czyli skandynawski przepis na szczęście

 

W Europie pionierami w osiąganiu szczęścia i wewnętrznej równowagi są zdecydowanie Duńczycy. To właśnie tam narodziła się koncepcja zwana hygge. Tłumaczenie tego duńskiego określenia na język polski sprawia pewne trudności, ponieważ hygge odnosi się do wielu aspektów życia człowieka takich jak poczucie bezpieczeństwa i przynależności do wspólnoty, ogniska domowego czy komfortu przebywania wśród najbliższych. Wg corocznych raportów ONZ nt. poziomu szczęścia mieszkańców na świecie, Dania niepodzielnie sprawuje rządy, jako najszczęśliwszy naród. Hygge okazuje się być nie tylko idealnym rozwiązaniem w codziennym życiu, ale również wspaniałym narzędziem w pracy. Może być bowiem doskonałą drogą do poszukiwania spokoju i równowagi, czyli work-life balance.

 

Na nietypowy krok zdecydowały się niektóre szwedzkie firmy, które postanowiły podjąć próbę wprowadzenia sześciogodzinnego dnia pracy. W przedsiębiorstwach, które zdecydowały się wprowadzić ten tryb godzinowy, zauważono, że pracownicy są mniej zestresowani i zmęczeni, przez co są w stanie lepiej wykonywać swoje obowiązki. Sama idea nie jest zupełnie nowa, istnieją firmy, które wprowadziły ją już wcześniej. W mieszczącym się na zachodzie Szwecji salonie Toyoty dzień pracy skrócono do sześciu godzin już dziesięć lat temu. Dostrzegalne od momentu zmiany zwiększone zyski sprawiły, że ten system stosowany jest do dziś. Do inicjatywy przyłączają się także szwedzkie start-upy, duże firmy, a nawet szpitale. Zdaniem wprowadzających tę zasadę pracodawców, poprawia ona komfort pracy oraz podnosi jej jakość.

 

Po drugie: nie samą pracą żyje człowiek

 

W 2015r. w anglojęzycznych mediach na całym świecie pojawiła się kontrowersyjna informacja, według której Francuzi zdecydowali się na całkowite odcięcie się od pracy po godzinie 18:00. Wspaniała wizja pozostawienia pracy w pracy legła w gruzach wraz z wiadomością o fikcyjności podanej informacji. Czy jednak nie tak powinna wyglądać próba połączenia życia zawodowego z prywatnym? Z danych OECD z 2016r.[2] wynika, że przeciętny Polak średnio pracuje nawet 1963 godzin rocznie. Jest to najwięcej od ponad 6 lat. Raport wykazuje, że jesteśmy jednym z najbardziej zapracowanych narodów na świecie. Polska bowiem zajmuje 7. Miejsce na 38 umieszczonych w zestawieniu. Mniej od nas pracują np. Czesi, Holendrzy, czy Norwedzy, zaś w czołówce rankingu znajdują się m.in. Koreańczycy, Rosjanie i Grecy.

 

Po trzecie: sztuka mówienia nie

 

Work-life balance to pewna filozofia, według której pracę powinniśmy pozostawić w pracy, by w domu w pełni cieszyć się chwilami spędzonymi z rodziną, czy po prostu odpoczywając. Ważnym aspektem jest zatem sztuka mówienia „nie" - pamiętajmy o asertywności. Większość z nas chce wykonywać swoje obowiązki na 100%, jednak w natłoku pracy powinniśmy pamiętać także o zdrowym rozsądku. Zadbanie o odpowiednią higienę pracy, to jedyny sposób, który pozwoli nam znaleźć złoty środek pomiędzy spełnieniem zawodowym a zdrowiem mentalnym i emocjonalnym. Dzięki temu unikniemy wypalenia zawodowego i nie ryzykujemy, że praca stanie się dla nas wyłącznie smutnym obowiązkiem. Warto zastanowić się więc dwa razy, zanim zgodzimy się wykonać dodatkowe zadania, bo w łatwy sposób możemy przyzwyczaić swojego pracodawcę do zwracania się właśnie do nas z każdym naglącym problemem. Zachowanie wewnętrznej równowagi w pracy polega również na tym, aby mądrze oceniać własne możliwości.

 

Po czwarte: Znajdź swoje miejsce na Ziemi

 

Wybór pomiędzy samorealizacją w pracy, a satysfakcjonującym życiem prywatnym wydaje się nie lada sztuką. W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest to połączyć. Po męczącym dniu w pracy warto odpocząć w domowym zaciszu. Najlepiej znaleźć więc takie miejsce, w którym poczujemy się prawdziwie jak u siebie. Jednym z najprostszych i najlepszych rozwiązań jest wybór odpowiedniego lokum, skrojonego pod nasze potrzeby. W pracy spędzamy prawie połowę całego dnia. Zadbajmy więc o to, by domowe zacisze spełniało warunki do całkowitego relaksu i wypoczynku - takiego, jaki cenimy najbardziej. Innymi słowy - zadbajmy o balans.

 

Jednym ze sposobów na odszukanie takiej równowagi może być wybranie mieszkania zlokalizowanego w niedalekiej odległości od miejsca pracy. Taką możliwość w Warszawie daje m.in. umiejscowione w sercu Mokotowa osiedle Holm House.

 

- Lokalizacja naszej inwestycji przy ul. Abramowskiego ma zapewnić mieszkańcom możliwość harmonijnego połączenia zawodowych celów z życiem prywatnym. Inwestycja mieści się między stacjami metra Wierzbno i Wilanowska. Gwarantuje to mieszkańcom bliskość niezbędnej infrastruktury, a jednocześnie, poprzez położenie w drugiej linii zabudowy, oddzielenie od rytmu biurowej części miasta. Osiedle powstaje w miejscu, które umożliwi szybkie przedostanie się z pracy do domu a potem korzystanie z miejskich atrakcji. To przestrzeń do życia, w której wszystko, co najważniejsze jest na wyciągnięcie ręki, a dzięki certyfikacji „Obiekt bez barier", jest ono wygodne dosłownie dla każdego - mówi Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży Skanska Residential Development Poland. - Całości dopełniają szczegóły, takie jak drewniane okna o ponadprzeciętnej wysokości, zdrowe materiały wykończeniowe, elewacje z elementami kamienia i rozwiązania takie jak stacje ładowania samochodów elektrycznych, naprawy rowerów czy urządzenie chłodnicze na potrzeby zamawiania żywności online - wymienia.

 

Osiedle Holm House będzie kolejną inwestycją mieszkaniową w portfolio Skanska certyfikowaną ekologicznie w systemie BREEAM.

 

People to People

 

To wyjątkowe osiedle tworzą dla przyszłych mieszkańców ludzie, którzy na co dzień również starają się pielęgnować work-life balance - w pracy analitycy, prawnicy, sprzedawcy, menadżerowie i liderzy projektów, marketingowcy, kontrolerzy biznesowi, nadzorujący budowę, PRowcy, a po pracy... rodzice, małżonkowie, pasjonaci gór, pływania, architektury i sztuki, strzelectwa, sportów lotniczych, fotografii, motoryzacji, koneserzy dobrej kuchni, aktorzy w teatrze amatorskim, zapaleni rowerzyści, biegacze, podróżnicy, eksploratorzy bunkrów, floryści i ogrodnicy, a także lubiący malowanie, gry komputerowe, długie rozmowy z przyjaciółmi lub czytanie książek przy dobrej kawie czy filiżance herbaty.

 

Work-life balance można osiągnąć na różne sposoby. Pamiętaj by z rozwagą dbać o swoje miejsce na ziemi i planować swój czas. Po pracy zawsze czekają na ciebie twoi bliscy i twoje pasje.



[1] Raport o korkach w 7 największych miastach Polski, Deloitte, Targeo.pl, marzec 2016

[2] Average annual hours actually worked per worker, OECD, listopad 2016

Materiał zewnętrzny

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter