a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Sobota, 26 maja 2018
Imieniny: Filipa, Pauliny, Eweliny

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

5451fe7b23d89ec590bbdbb6a317f37e

Diners Club Polska: W tym roku na wakacje wyjedzie tylko 54 proc. Polaków

2017-08-07
Diners Club Polska: W tym roku na wakacje wyjedzie tylko 54 proc. Polaków

Tego lata prawie 45 proc. Polaków urlop spędzi w miejscu zamieszkania, a 36 proc. podróżować będzie po kraju. Wśród wyjeżdżających za granicę, 14 proc. wypoczywać będzie w  kurortach  europejskich, a 4 proc. wybiera się w dalekie, egzotyczne wyprawy poza Europę. Dla porównania, w zeszłym sezonie, wczasy poza domem planowało 60 proc. badanych. Również więcej osób (22 proc.) wypoczywało za granicą. Zdecydowanie bardziej popularne były także destynacje w  obrębie krajów UE - urlop planowało tam dwa razy więcej badanych.

Panowie za zwiedzaniem, panie za nauką

Jak pokazuje badanie Diners Club, tego lata połowa kobiet i 39 proc. mężczyzn urlop spędzi w domu. Panowie zdecydowanie częściej podróżować będą po Polsce - wakacje w kraju planuje 45 proc. mężczyzn i co trzecia kobieta. Będąc już na wczasach, ponad 41 proc. Polaków zadeklarowało, że chce przede wszystkim zwiedzać i poznawać nowe miejsca. Za to 35 proc. planuje odpoczynek stacjonarny. Polacy w tym roku będą zdecydowanie mniej aktywni - tylko 3 proc. zamierza uprawiać sport, podczas gdy w 2016 r. za czynnym wypoczynkiem opowiedziało się prawie 13 proc. Co ciekawe, tylko kobiety wakacyjny czas zamierzają poświęcić na zdobywanie nowych umiejętności. Reprezentantki płci pięknej na urlopie zamierzają głównie odpoczywać stacjonarnie (44 proc.) i zwiedzać (38 proc.). Mężczyźni poznawanie nowych miejsc stawiają na pierwszym miejscu - taką formę spędzania czasu deklaruje prawie połowa z nich. Bierny odpoczynek na plaży wybiera natomiast 26 proc.  

W podróż bez polisy

Za granicę wybiera się około 18 proc. Polaków, z czego ponad 70 proc. nie zamierza skorzystać z  jakiejkolwiek formy ubezpieczenia podróży. Mało zapobiegliwi są zarówno seniorzy, jak i  młodzi - analogicznie aż 90 proc. starszych i 77 proc. osób przed 30-tką  podczas wyjazdu za granicę nie zadba o polisę. Wśród osób, które zamierzają się ubezpieczyć, 13 proc. wykupi standardową polisę w biurze podróży, ponad 7 proc. skorzysta z usług ubezpieczyciela, niecałe 6 proc. posłuży się tylko kartą EKUZ, a 3 proc. skorzysta z innej formy ubezpieczenia, np. zawartego w karcie kredytowej.

- Pamiętajmy, że wydawana przez NFZ karta EKUZ gwarantuje tylko podstawową opiekę zdrowotną, z  której możemy korzystać wyłącznie w krajach europejskich i to płatną w  większości państw. Warto byłoby zatem uzupełnić ją o dodatkowe ubezpieczenie. Na rynku dostępne są produkty finansowe, które w swoim standardzie zawierają już kompleksowy pakiet ubezpieczenia podróży zagranicznej, obejmujący m.in. koszty leczenia, zakupu lekarstw i transportu do kraju - mówi Monika Grabowska z  Diners Club Polska.

70 proc. wyjazdów organizowana jest na „własną rękę"

Zdecydowana większość wyjazdów (69,5 proc.) organizowana jest samodzielnie. Natomiast z usług biura podróży zamierza skorzystać tylko 16 proc. Polaków (o 4 punkty procentowe więcej niż w  zeszłym sezonie). 14 proc. badanych deklaruje, że planowanie podróży powierzy rodzinie lub znajomym. Podczas organizowania urlopu, najbardziej wygodni są reprezentanci metropolii - ponad połowa z nich (53 proc.) skorzysta z ofert biur podróży, a 27 proc. również u nich wykupi ubezpieczenie.

źródło: Newseria

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter