a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Środa, 24 maja 2017
Imieniny: Joanny, Marii, Zuzanny

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Silniki EcoTSI w SEAT IBIZA

2016-01-18
Silniki EcoTSI w SEAT IBIZA
Kierowcy chcą, aby ich samochody miały dynamiczne jednostki napędowe, które będą także oszczędne. Ekolodzy walczą o to, aby samochody emitowały jak najmniej zanieczyszczeń. Rozwiązaniem jest downsizing, który pozwala zadowolić obie strony. Najnowsze, ekologiczne i dynamiczne jednostki napędowe w rodziny EcoTSI trafiły właśnie pod maski czwartej generacji Seata Ibizy.

Czym charakteryzują się jednostki napędowe, budowane zgodnie z zasadą downzisingu? Mają one zmniejszoną pojemność skokową oraz mniejszą liczbę cylindrów. Czterocylindrowe silniki o pojemności 1400 ccm, są zastępowane przez jednostki trzycylindrowe o pojemności jednego litra. Pomimo tego, mają one o wiele większą moc dzięki temu, że stosuje się doładowanie uzyskiwane dzięki turbosprężarce. Poza tym producenci stosują szereg innych technik - na przykład bezpośredni wtrysk paliwa i dużo ilość elektroniki, która dokładnie steruje całym cyklem pracy jednostki napędowej. Dla oszczędności paliwa auta wyposaża się także w system start - stop, który wyłącza silnik po każdym wrzuceniu biegu na luz i uruchamia go znów po załączeniu pierwszego biegu albo wciśnięciu sprzęgła, w zależności od rodzaju auta i zamontowanej w nim skrzyni biegów. Samochody z nowoczesnymi jednostkami napędowymi dają wymierne oszczędności w spalaniu. Obniżone są również opłaty za ubezpieczenie, z racji mniejszej pojemności silnika.

Nic zatem dziwnego, że nowoczesne, turbodoładowane silniki benzynowe z rodziny EcoTSI trafiły także pod maskę Seata Ibizy. Dzięki temu pojazd produkowany od 2008 roku i słynący ze śmiałych linii nadwozia oraz bogatego wyposażenia jest jeszcze bardziej oszczędny i dynamiczny.

Najmniejsza, trzycylindrowa jednostka benzynowa z rodziny EcoTSI ma litr pojemności i 95 KM mocy (160 Nm). To idealny silnik dla osób lubiących spokojniejszą jazdę, ale pozwala on także na dynamiczne poruszanie się po trasach szybkiego ruchu. Potrzebuje 10,4 sekundy, aby rozpędzić pojazd do setki. Większa jednostka z rodziny EcoTSI ma także litr pojemności i moc 110 KM (200 Nm). Auta z tym silnikiem pod maską często wyposaża się w układ start - stop i zestraja z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Nic w tym dziwnego - silnik daje już więcej frajdy z dynamicznej jazdy, a skrzynia zmienia biegi w błyskawiczny sposób. Dzięki temu do setki auto rozpędza się w 9,2 sekundy. Najmocniejsza turbodoładowana jednostka z rodziny EcoTSI, montowana pod maską Seata Ibizy ma pojemność 1400 ccm, cztery cylindry i moc 150 KM.

Zużycie paliwa jest naprawdę niskie. Jednostka litrowa (95 KM) spala średnio 5,1 l/100 km w cyklu miejskim i 3,8 l/100km na trasie. W przypadku jednostki o mocy 110 KM zużycie jest minimalnie wyższe - o około 0,1 l/100 km. Najmocniejsza jednostka o mocy 150 KM zużywa ok. 6 l /100 km w cyklu miejskim oraz 4,1 l/100 km podczas jazdy po trasie.

Najnowszy Seat Ibiza z nowoczesnymi silnikami z rodziny EcoTSI, czeka na nabywców w autoryzowanym salonie Dynamica w Myślenicach.

Materiał zewnętrzny

Tagi: auto, EcoTSI, samochód, Seat Ibiza, silnik benzynowy

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter