a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Wtorek, 19 września 2017
Imieniny: Januarego, Konstancji, Teodora

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Ręczna czy automatyczna, czyli wybieramy skrzynię biegów

2015-07-06
Ręczna czy automatyczna, czyli wybieramy skrzynię biegów

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że wśród polskich kierowców manualna skrzynia biegów jest rozwiązaniem najpopularniejszym i to niezależnie od tego, czy kupujemy auto używane, czy też decydujemy się na zakup samochodu nowego. Dość ciekawy jest fakt, że wybór pomiędzy „automatem" a tradycyjną przekładnią dokonywany jest najczęściej na podstawie utrwalonego na przestrzeni lat przekonania o tym, że automatyczna skrzynia biegów jest gorsza od manualnej. Nowe samochody ze skrzyniami DSG (na przykład bardzo popularne w naszym kraju Škody) pokazują jednak bardzo dobitnie, że przekonanie to jest całkowicie błędne, a tak popularne na Zachodzie „automaty" stanowią doskonały wybór zwłaszcza dla tych kierowców, którzy chcieliby zaoszczędzić na paliwie.

 

Szybciej, lepiej, wydajniej

Pierwsze skrzynie automatyczne były rzeczywiście wolniejsze od manualnych, a ponadto sprawiały, że auto nie było w stanie wykorzystać podczas jazdy swej pełnej mocy. To już jednak przeszłość i od tamtego czasu wiele się w konstrukcji „automatów" zmieniło. Największy jednak przełom nastąpił w roku 2003, kiedy po raz pierwszy zastosowano w aucie osobowym skrzynię biegów DSG, czyli automatyczną przekładnię z dwoma sprzęgłami.

Zasada działania takiej skrzyni jest bardzo prosta: jedno sprzęgło odpowiada za biegi parzyste, drugie za nieparzyste, a z uwagi na zastosowanie zaawansowanego sterownika mechatronicznego czas zmiany biegu na wyższy lub niższy został drastycznie skrócony. Za tym poszło również polepszenie komfortu jazdy (brak charakterystycznego „szarpania" przy zmianie biegu) oraz mniejsze zużycie paliwa - nawet do 15% w porównaniu do starszych „automatów". I choć skrzynie DSG z reguły są cięższe, a auta wyposażone w nie trudniej stuningować, to rozwiązanie to stało się powszechnie stosowanym standardem we wszystkich nowoczesnych modelach samochodów.

DSG po czesku

Wspomniana już wcześniej Škoda oferuje automatyczne skrzynie DSG w aż sześciu swoich modelach (Rapid, Fabia, Octavia, Roomster, Yeti, Superb) i warto dodać, że na przykład flagowa limuzyna w wersji z automatem sprzedaje się wręcz doskonale: aż 44% kupowanych nowych Superbów jest wyposażona właśnie w skrzynię DSG. Statystyki pokazują również, że coraz większa liczba Polaków przekonuje się do rozwiązań nowoczesnych i oszczędnych, bo 12% sprzedanych samochodów marki Škoda w Polsce ma skrzynię automatyczną w standardzie DSG, co sugeruje, że potrafimy jednak zrezygnować z wiary w przekazywane z pokolenia na pokolenie stereotypy i zaufać faktom oraz zdobyczom współczesnego przemysłu motoryzacyjnego.

 

Tagi: DSG, Škoda, skrzynia biegów, skrzynię biegów DSG

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter