a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Poniedziałek, 1 maja 2017
Imieniny: Józefa, Jeremiego, Lubomira

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Jak działa Multikolizyjny System Hamowania?

2016-04-06
Jak działa Multikolizyjny System Hamowania?
Współczesne samochody europejskie oferują coraz wyższy stopień bezpieczeństwa. Przez wiele lat tylko auta klasy premium zachwycały szeregiem nowoczesnych systemów, które zwiększały bezpieczeństwo i wspierały kierowcę w niebezpiecznych sytuacjach. Obecnie wiele z nich trafiło na listę wyposażenia samochodów klasy B.

Przykładem może być najnowszy Seat Ibiza czwartej generacji, samochód produkowany w Hiszpanii, ale korzystający z szeregu wspólnych rozwiązań technologicznych opracowywanych przez koncern Volkswagen. Seat Ibiza, auto reprezentujące autosegment B, wyposażane jest między innymi w system stabilizacji toru jazdy. Auto posiada na pokładzie sześć poduszek powietrznych, a w razie zderzenia, o bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy dba konstrukcja samochodu, w której znajdują się specjalnie zaprojektowane strefy zgniotu. Jednak najważniejsze jest to, aby nie dopuścić do wypadku.


Systemy wspomagające hamowanie w Seacie Ibiza

Seat Ibiza posiada na wyposażeniu dwa standardowe systemy oraz jedną bardzo ciekawą nowość. Systemy standardowe to Mechaniczny Asystent Hamowania oraz współpracujący z nim Hydrauliczny Asystent Hamowania. Pomagają one zatrzymać auto w groźnych sytuacjach, znacznie zwiększając siłę hamowania. Trzeci system to Multikolizyjny System Hamowania.
Seat Ibiza znajduje się w ofercie dealera Seat Lellek w Nysie.

Multikolizyjny System Hamowania

Zadaniem tego układu jest zapobieganie wypadkom wielokolizyjnym. To taki rodzaj zdarzenia drogowego, które nie kończy się na jednej kolizji. Przykładem może być sytuacja, w której samochód jadący z dużą prędkością uderza w jedno auto, a kiedy kierowca traci na skutek wypadku panowanie nad kierownicą, doprowadza do kolejnych zderzeń z innymi pojazdami. Podobnie zagrożenie ma miejsce na autostradach. Gdy samochód uderzy w barierkę, kierowca nie zdoła go wyhamować, a pojazd trafi na pas ruchu i doprowadzi do zderzenia albo zderzeń z jadącymi samochodami.

Multikolizyjny System Hamowania w przypadku wykrycia zderzenia uruchamia natychmiast systemy hamowania, które powodują wyhamowanie pojazdu po wypadku i ograniczenie energii kinetycznej wyzwolonej w czasie zderzenia. Kierowca ma także możliwość dezaktywacji systemu, co przydatne jest wtedy, gdy pomimo pierwszego zderzenia, jest w stanie panować nad autem i może samodzielnie zjechać na pobocze albo na pas awaryjny na autostradzie.

Multikolizyjny System Hamowania sprawdza się także wtedy, gdy inny pojazd uderzy w tył naszego auta. Takie uderzenie mogłoby spowodować utratę panowania nad pojazdem, który może uderzyć znów w auto jadące przed nim, albo wjechać na inny pas ruchu, doprowadzając do zderzenia z jadącymi tam samochodami. MSH po uderzeniu auta z tyłu wyhamuje je i nie doprowadzi do zderzenia z pozostałymi uczestnikami ruchu.

Nawet najlepszy i najbardziej doświadczony kierowca może nie zareagować właściwie i odpowiednio szybko w razie wypadku. Nowoczesne systemy wspierające hamowanie znacznie zwiększają bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, wspierając człowieka w przypadku najbardziej niebezpiecznych zdarzeń.

Materiał zewnętrzny

Tagi: MSH, Multikolizyjny System Hamowania, samochód, Seat, Seat Ibiza, Seat Lellek

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter