Poniedziałek, 18 grudnia 2017
Imieniny: Gracjana, Bogusława, Laurencji

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Bez świateł w centrum. Przemyślane działanie czy niebezpieczny eksperyment?

2017-05-01
Bez świateł w centrum. Przemyślane działanie czy niebezpieczny eksperyment?

Zastosowanie sygnalizacji świetlnej wydaje się idealnym rozwiązaniem dla dużych miast. Wzrasta bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, a piesi mają możliwość swobodnego przejścia przez ulicę.

 

 Coraz częściej jednak pojawiają się negatywne opinie na temat tego rozwiązania. Drogowcy, skarżą się na zbyt dużą liczbę sygnalizatorów i ich bezzasadne umiejscowienie. Kierowcy podnoszą również argument, że to światła są głównym powodem zakorkowanych ulic w centrum. Jak jest w rzeczywistości?

 

Zespół Korkowo.pl postanowił sprawdzić, jak wyłączenie świateł wpływa na średnią prędkość w poznańskim centrum. W marcu stolica Wielkopolski jako jedna z pierwszych
w Polsce rozpoczęła eksperymentalne ograniczanie sygnalizacji świetlnej w śródmieściu.
Z jakim skutkiem? Według władz miasta, przepustowość ulic poprawiła się, ruch aut stał się płynniejszy, a pieszym łatwiej poruszać się po centrum. Jak to się przełożyło na prędkość?

 

Analizie poddano średnie prędkości osiągane w śródmieściu w marcu 2017 roku oraz
w roku poprzednim w godzinach 7.00-19.00. Specjalistów z Korkowo.pl interesowały pory
o największym natężeniu ruchu, nie brano pod uwagę godzin wczesnoporannych
i późnowieczornych.

 

Różnice poniżej oczekiwań

 

Wbrew powszechnie głoszonej opinii, wyłączenie sygnalizacji świetlnej nie wpłynęło znacząco na prędkość w Poznaniu. W godzinach porannych i przedpołudniowych sytuacja na drogach polepszyła się nieznacznie - o 1 km/h w porównaniu do 2016 roku. Co ciekawe, popołudniowe godziny szczytu były mniej uciążliwe w 2016, kiedy średnia prędkość wynosiła 25 km/h, a sygnalizacja świetlna działała. O pozostałych porach dnia, prędkość pozostała bez zmian.

 

Czy warto?

 

Poznań już wprowadził takie rozwiązanie, ale czy inne miasta powinny iść w jego ślady? Warszawa także planuje ograniczyć liczbę sygnalizatorów w pewnych częściach miasta. Być może chęć polepszenia sytuacji na drogach w centrum, motywuje władze miast do takich posunięć. Specjaliści z Korkowo.pl nie osądzają czy jest to dobre rozwiązanie. Jednakże jedno wiemy na pewno - wyłączenie sygnalizacji świetlnej nie pomoże nam znacznie szybciej przedostać się przez śródmieście.

 

Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik, Yanosik dla Firm oraz Flotis umieszczonych w pojazdach poruszających się po wybranych trasach w terminach: 1-31-.03.2017 r. i 1-31.03.2016 r. Prędkości były mierzone między godziną 9.00 a 19.00.

Materiał zewnętrzny

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter