a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Niedziela, 17 grudnia 2017
Imieniny: Olimpii, Łazarza, Jolanty

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

31 polskich kierowców w największym badaniu

2017-05-10
31 polskich kierowców w największym badaniu

Aż 31 kierowców z Polski bierze udział w największym europejskim badaniu zachowań kierowców w warunkach rzeczywistych UDRIVE. Badanie przeprowadzane jest w 6 krajach: Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Polsce i Wielkiej Brytanii. W samochodach biorących udział w badaniu zamontowano kamery monitorujące zarówno to co dzieje się wewnątrz, jak
i na zewnątrz aut. Dane są gromadzone od ponad dwóch lat. Już w czerwcu zostaną udostępnione wstępne analizy zebranych informacji.

Szczegółowa wiedza na temat zachowań kierowców w różnych sytuacjach na drodze jest bardzo ważna z punktu widzenia ulepszania systemów szkoleń czy prowadzenia działań edukacyjnych. Poza tym może służyć do modyfikacji prawa drogowego czy poprawy samej infrastruktury. Takie badanie jak UDRIVE to kopalnia wiedzy - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Kierowcy biorący udział w badaniu jeżdżą swoimi prywatnymi samochodami, w których zamontowano kilka kamer, m.in. Mobileye, która wykrywa zarówno inne pojazdy, jak
i rowerzystów czy pieszych. Zebrane dane dotyczą np. prędkości, zachowań w stosunku do niechronionych uczestników ruchu, zachowań w sytuacjach niebezpiecznych, bliskich wypadkowi, używania pasów bezpieczeństwa czy korzystania z telefonów komórkowych. Same dane dotyczące prędkości umożliwiają rozpatrywanie ich w kontekście m.in. rodzaju drogi (np. autostrada czy ruch miejski), jak i np. różnic we wpływie natężenia ruchu na prędkość jaką rozwija prowadzący pojazd.

Na poziomie europejskim licencję na udział w badaniu otrzymały tylko dwa modele samochodów: Renault Clio i Renault Megane. Istotnym warunkiem była możliwość takiego montażu systemu monitoringu, aby nie wpływał na funkcjonowanie auta.

Przedsięwzięcie jest realizowane w 80% ze środków Unii Europejskiej. Koordynatorem projektu jest Nicole Van Nes (SWOV). Badanie UDRIVE jest realizowane przez 19 partnerów z różnych krajów. Instytucją odpowiedzialną w Polsce jest Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Oficjalne podsumowanie badania nastąpi podczas sympozjum w Hadze w dniu 7 czerwca 2017 r.

Informacje pochodzą ze strony udrive.eu oraz seminarium nt. realizacji projektu UDRIVE organizowanego przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów.

źródło: newsrm.tv

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter