a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Poniedziałek, 20 listopada 2017
Imieniny: Anatola, Rafała, Edmunda

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Pranie jest już możliwe nawet w zimnej wodzie. Pozwoliły na to wynalezione niedawno specjalne enzymy dodawane do środków piorących

2016-06-15
Pranie jest już możliwe nawet w zimnej wodzie. Pozwoliły na to wynalezione niedawno specjalne enzymy dodawane do środków piorących

Firmy DuPont i Procter & Gamble stworzyły nową technologię enzymu, który zapewnia wyższą efektywność czyszczenia w niskich temperaturach prania. Jego wydajność w temperaturze 15,5°C odpowiada tej, którą produkty poprzedniej generacji osiągały w temperaturze 32°C. Nowe enzymy zostały już włączone w skład ciekłych detergentów P&G sprzedawanych na całym świecie. Zastosowanie nowego środka piorącego pozwala pominąć proces podgrzewania wody, który jest najbardziej energochłonnym aspektem prania.

Z badań przeprowadzonych przez ARC dla Leifheit Polska wynika, że 93 proc. Polaków robi pranie co najmniej raz w tygodniu, a ponad połowa badanych nawet kilka razy w ciągu tygodnia. Energooszczędny środek piorący proponowany przez chemicznych gigantów może zrewolucjonizować proces prania i czyszczenia.

- W procesie prania dzisiaj używane środki czyszczące działają najlepiej w wodzie o temperaturze ok. 32 stopni. I gros energii, która potrzebna jest do procesu prania lub czyszczenia, jest wykorzystywana do podgrzania wody do odpowiedniej temperatury. DuPont przedstawił niedawno grupę enzymów, które są w stanie przeprowadzić efektywnie proces prania w wodzie o temperaturze około 15 stopni - agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Andrzej Pałka, dyrektor DuPont Polska.

Z badań przeprowadzonych przez markę Whirpool wynika, że aby zminimalizować wpływ prania na środowisko naturalne, 65 proc. Polaków pierze ubrania w niskiej temperaturze, a 19 proc. używa ekologicznych środków piorących. 1/3 konsumentów zaufała nowoczesnej technologii, kupując pralki wyposażone w specjalne czujniki, które automatycznie dostosowują pobór wody i energii do wielkości ładunku prania, zaś 76 proc. ma pralki o klasie energetycznej A+ lub A++. W kwestii wyboru detergentów 3/4 respondentów uważa, że stosowanie odpowiednich środków piorących pomaga zapobiegać odbarwieniom i pozwala na dłużej zachować atrakcyjny wygląd delikatnych tkanin. Nowy środek proponowany przez DuPont i Procter & Gamble poprawia wydajność prania w zimnej wodzie, przez co umożliwia konsumentom zmniejszenie zużycia energii.

- Będziemy mogli zupełnie pominąć proces podgrzewania wody, który jest najbardziej energochłonnym krokiem w całym procesie prania - mówi Andrzej Pałka.

Dla konsumentów oznacza to niższe rachunki za energię i większe oszczędności. Nowy produkt umożliwia znaczne korzyści środowiskowe dla przemysłu detergentów.

- W samych tylko Stanach Zjednoczonych jest pranych około 45 mld wkładów rocznie. Gdyby wszystkie te procesy zostały wykonane w zimnej wodzie, pozwoliłoby to zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o około 30 mln ton, co odpowiada rocznemu zużycia energii przez miasto o wielkości około 4 mln mieszkańców, czyli tak naprawdę dwie Warszawy - podkreśla Andrzej Pałka.

Obydwie firmy za swoje osiągnięcie zostały nagrodzone podczas World Bio Markets Conference (Światowej Konferencji Biorynków) w Amsterdamie w konkursie „Sustainable Bio Award" i w kategorii Bionnowacja Produktowa Roku.

Newseria Lifestyle

Fot.Newseria

Tagi: czyszczenie, detergenty, enzymy, pranie, środki piorące, zużycie energii

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter