a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Środa, 22 listopada 2017
Imieniny: Cecylii, Marka, Maura

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Walka z negatywnymi skutkami stresu

2017-11-13
Walka z negatywnymi skutkami stresu

Życie w ciągłym biegu, nieustające telefony z pracy, liczne obowiązki w domu, brak czasu na relaks i odpoczynek - nic dziwnego, że przy obecnym stylu życia ludzki organizm jest narażony na stres nawet kilkanaście razy bardziej, niż dawniej! Oprócz tego, że wpływa on źle na nasze samopoczucie - stanowi również duże zagrożenie dla zdrowia. W jaki sposób chronić się przed negatywnymi skutkami długotrwałego stresu, który dotyczy coraz większej ilości osób?

 

Wachlarz dolegliwości związanych ze stresującym stylem życia jest bardzo rozległy - od bezsenności, bólu głowy, problemy trawienne, rozdrażnienie, aż po depresję, cukrzycę czy reumatyzm. Trwanie w napięciu sprawia, że organizm funkcjonuje bez przerwy na najwyższych obrotach bez chwili na odpoczynek i rozluźnienie. Zachowanie harmonii w życiu prywatnym i zawodowym jest niezbędne do zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia - nie musisz jednak od razu rzucać pracy ani wyprowadzać się z dużego miasta! Istnieje wiele czynników sprzyjających zminimalizowaniu skutków stresu, które mogą pomóc w zmianie stylu życia na zdrowszy i bezpieczniejszy.

 

Aktywność fizyczna

 

Każdy biegacz albo kolarz z pewnością potwierdzi to, że nie ma lepszego uczucia niż zastrzyk endorfin po udanym treningu! Sport i aktywność fizyczna - nawet krótka - ma pozytywny wpływ na organizm. Często nasz tryb życia jest siedzący, co wiąże się z niedotlenieniem, nadwagą, problemami z kręgosłupem czy wzrokiem. Wystarczy kwadrans spaceru dziennie, by poprawić samopoczucie, spojrzeć na codzienne problemy z dalszej perspektywy i rozluźnić napięte nerwy! Nie masz czasu na sport? Postaraj się chociaż wysiadać o przystanek wcześniej z autobusu, by dotrzeć do pracy na piechotę lub pojedź na zakupy rowerem. Zastrzyk hormonów szczęścia gwarantowany!

 

Kwadrans dla siebie

 

Jeżeli wydaje Ci się, że w ciągu nie masz czasu na to, by zrelaksować się lub zająć swoją pasją - postaw na relaks w wersji „instant"! Wystarczy nawet 15 minut na to, by Twoje ciało (i umysł!) odpoczęło. Odłóż telefon, nie zerkaj na ekran laptopa - spraw, by ten kwadrans był czasem tylko dla Ciebie. Usiądź z ulubioną herbatą lub kawą i poświęć kilkanaście minut na krótką medytację. Wydaje Ci się to skomplikowane? Nie ma nic prostszego! Najłatwiejsza technika medytacyjna to skupienie się na oddechu. Bierz głębokie wdechy, wyobrażając sobie, że każdy kolejny napełnia Cię spokojem i energią. Pomyśl o tym, że tlen dociera do każdego zakamarka Twojego ciała i rozluźnia spięte mięśnie. Przy wydechu wizualizuj sobie to, że wszystkie negatywne emocje, stres i zdenerwowanie uchodzą z Ciebie i odpływają daleko z Twojego umysłu. Takie ćwiczenia możesz robić wszędzie tam, gdzie znajdziesz chwilę ciszy i spokoju!

 

Zbilansowana dieta

 

Czy należysz do osób, które śniadanie jedzą w biegu, piją jedną kawę za drugą a posiłki jedzą nieregularnie? Taka dieta to ogromne wyzwanie dla organizmu, któremu brakuje składników odżywczych i energii. To wszystko może odbijać się na Twoim samopoczuciu i zdrowiu. Wiele osób nie wie o tym, jak kluczowe znaczenie w diecie ma magnez - który wypłukiwany jest z organizmu między innymi przez kawę, a jego niedobory powodują rozdrażnienie, kłopoty z koncentracją i obniżony nastrój. Duże znaczenie ma również witamina D, na której niedobory jesteśmy wszyscy narażeni szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy mamy ograniczony dostęp do promieni słonecznych. A to właśnie słońce sprawia, że w ciele powstaje witamina D. Jej niedobory mogą prowadzić do zmniejszonej odporności na stres... A nawet depresji. Jednym z produktów najbogatszych w witaminę D, a także w odpowiedzialną za dobre samopoczucie witaminę B12, jest spirulina - a dodatkowo jej cechą charakterystyczną jest przyswajalność aż w 85-90%!

 

Niezastąpione w walce ze stresem składniki

 

Istnieje szereg produktów o udowodnionym działaniu pomagających w redukcji stresu oraz wspomagających neutralizowanie jego negatywnych efektów. Najbardziej znanym, popularnym składnikiem jest melisa. Dzięki zawartości terpeny wspomaga układ nerwowy i pomaga wyciszyć się oraz zrelaksować. Innym przykładem naturalnego produktu, który doskonale wspomaga walkę ze stresem, jest szafran. Ta dość rzadko wykorzystywana przez nas na co dzień przyprawa nie tylko pomaga w zasypianiu, ale również zwiększa w organizmie stężenie serotoniny i dopaminy, odpowiadających za dobre samopoczucie. A jeżeli z relaksem i spokojem kojarzy Ci się zapach lawendy, wszechobecnej w płynach do kąpieli lub świeczkach zapachowych... To na pewno ucieszy Cię wiadomość, że olejki eteryczne w niej zawarte mają udowodnione działanie uspokajające!

 

Sposób na złagodzenie stresu

 

Jeżeli zależy Ci na tym, by jak najlepiej zadbać o swój organizm, nawet w stresujących sytuacjach - wybierz produkty o udowodnionym medycznie działaniu. W pierwszej kolejności upewnij się, że suplementy, po które sięgasz, opierają się na naturalnych, dobrze przyswajalnych składnikach. Po drugie - sprawdź, czy biologicznie czynne substancje pochodzą z bezpiecznych, kontrolowanych upraw. Zadbaj o to, by wybierany przez Ciebie suplement stymulował prawidłową pracę centralnego układu nerwowego oraz zwiększał wytrzymałość organizmu, a także wspierał produkcję serotoniny i dopaminy.

źródło: Newseria

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter