a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Sobota, 27 maja 2017
Imieniny: Jana, Juliusza, Radowita

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Sposobem na zdrowe śniadanie dla zabieganych może być przygotowane wieczorem płatków owsianych z mlekiem lub kaszy jaglanej

2016-06-22
Sposobem na zdrowe śniadanie dla zabieganych może być przygotowane wieczorem płatków owsianych z mlekiem lub kaszy jaglanej

Na przyrządzenie i zjedzenie śniadania Polki poświęcają mniej czasu niż na zrobienie makijażu. Aby poranny posiłek dostarczał niezbędnych substancji odżywczych, warto przygotować go poprzedniego wieczora. W takich sytuacjach świetnie sprawdzają się płatki owsiane i kasza jaglana - wystarczy zalać je na noc mlekiem, a rano dodać suszone lub świeże owoce.

Zdecydowana większość Polek traktuje śniadanie jako najważniejszy posiłek dnia, który ma dostarczyć siły i energii na cały dzień. Z badania „Style śniadaniowe wśród Polek" przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board wynika, że aż 80 proc. kobiet codziennie jada poranny posiłek, a rezygnuje z niego zaledwie 2 proc. badanych. Na przygotowanie i zjedzenie śniadania Polki mogą jednak poświęcić niewiele czasu - od 6 do 15 minut. Aby spełniało ono swoje zadanie, musi być odpowiednio skomponowane.

-  Jestem entuzjastą przygotowywania czegoś z wyprzedzeniem, choćby promowanych owsianek, jaglanek i tych wszystkich misek śniadaniowych, one z powodzeniem mogą być przygotowane dzień wcześniej - mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Loroch, dziennikarz, ekspert kulinarny.

Dobrym rozwiązaniem są także płatki owsiane zalane wcześniej mlekiem i odstawione na noc. Rano wystarczy dodać do nich bakalie, np. suszone śliwki kalifornijskie lub świeże owoce. W szybkim przygotowaniu pełnowartościowego śniadania, nawet wczesnym rankiem, pomoże także odpowiednie przygotowanie składników i ułożenie ich w lodówce.

- Nie trzymajmy w lodówce śmieci, grzesznych przysmaków, które są na specjalne okoliczności. Tak na co dzień podstawowa półka na poziomie oczu powinna być wyposażona w to, co nam daje dobre samopoczucie, zdrowie i jest pełne smaku - mówi Paweł Loroch.

Badanie „Style śniadaniowe wśród Polek" pokazało jednak, że poranne posiłki Polek są dość ubogie w substancje odżywcze. Składają się na nie najczęściej jajecznica, kanapki z wędliną i płatki. Brakuje natomiast surowych warzyw, owoców oraz bakalii. Tylko 27 proc. ankietowanych przyznało, że codzienne jada na śniadanie surowe warzywa, 19 proc. - surowe owoce, a suszone owoce do każdego śniadania włącza tylko 8 proc. respondentek, kolejne 18 proc. ankietowanych robi to od czasu do czasu.

- Niewielki procent badanych w ogóle się na to decyduje i najczęściej realizuje te potrzeby listkiem sałaty, plastrem pomidora i tyle. Podczas gdy każdy dietetyk mówi od lat, że 5 porcji warzyw albo owoców dziennie to gwarancja zdrowia. A my tym listkiem sałaty z rana robimy jakiś śmiech na sali - mówi Paweł Loroch.

Z badania wynika, że wiele Polek traktuje śniadanie jako codzienną rutynę lub nie przywiązuje wagi do jedzenia porannego posiłku. Z tych względów kobietom z obu tych grup nie zależy na urozmaicaniu śniadań. Monotonia może też wynikać z braku pomysłu na zmianę. Zdaniem Pawła Lorocha inspiracji warto szukać w książkach kucharskich, na blogach kulinarnych oraz w programach telewizyjnych poświęconych tej tematyce.

Newseria Lifestyle

Fot.Newseria

Tagi: monotonne śniadania, owsianka na śniadanie, Polki śniadania

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter