a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Środa, 22 listopada 2017
Imieniny: Cecylii, Marka, Maura

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Przekąska dla malucha? Nie rezygnuj z niej, ale wybieraj świadomie!

2017-11-10
Przekąska dla malucha? Nie rezygnuj z niej, ale wybieraj świadomie!

Prawdopodobnie każdy z nas doskonale wie, jak ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka jest odżywianie. Właśnie dlatego większość rodziców dba o to, aby ich pociecha jadła 4-5 zbilansowanych posiłków dziennie. Najważniejszą sprawą jest, aby posiłki były skomponowane z naturalnych i zdrowych składników. A co w takim razie z przekąskami tak lubianymi przez dzieci? Otóż nie musisz z nich rezygnować - wybieraj je jednak świadomie.

 

Małe co nieco

Kubuś Puchatek, ulubieniec większości maluchów, miał swoją małą słabość - miodek. Nie będzie chyba błędem stwierdzenie, że każdy ma taką swoją „małą słabostkę". Z pewnością dla wielu dzieci są to przekąski. Po co jeść śniadanie jeśli można zjeść batoniki, a zamiast obiadu chrupki? Szeroka oferta wszelkiego rodzaju niezdrowych przekąsek powoduje, że coraz więcej dzieci ma problemy z nadwagą i to już w bardzo młodym wieku. Eksperci od odżywiania biją na alarm i uczą rodziców jak ważne jest dobre odżywianie, które w połączeniu z aktywnością fizyczną pozwoli dziecku dobrze się rozwijać i cieszyć zdrowiem. Idealnie więc, aby w menu pociechy znalazło się 4-5 posiłków zjadanych w równych odstępach czasu. Każdy dzień powinien zaczynać się od śniadania, które daje energię potrzebną do zabawy czy nauki.A co z przekąskami? Czy trzeba je wyeliminować z diety? Oczywiście, że nie! Wręcz przeciwnie. Mała przekąska jako drugie śniadanie czy deser jest wskazana. Dzieci uwielbiają przekąski chociaż nie zawsze ich wybory są dobre - często jest to ociekający tłuszczem pączek lub paczka chipsów. Niestety takie przysmaki nie mają wiele wspólnego ze zdrowiem zdrowym odżywianiem. Dlatego, aby dziecko czerpało przyjemność z jedzenia i jednocześnie dostarczało swojemu organizmowi wartościowe składniki  warto świadomie wybierać przekąski, zwracając uwagę na ich skład.

 

Zdrowa przekąska dla dziecka

Zdrowe przekąski kojarzą nam się z pozbawionymi smaku produktami, które fakt przypominają np. batonika, ale ich jedzenie nie zawsze jest przyjemnością. Dorosły często ma problem by się przerzucić na tego typu produkty, a co dopiero dziecko, które z natury jest bardziej wybredne i często grymasi przy jedzeniu. Jeśli więc chcesz by Twój maluch dobrze się rozwijał, wybieraj dla niego przekąski naturalne, o prostym składzie, ale jednocześnie smaczne. Świeżo wyciśnięty sok owocowy czy owocowo-warzywny dostarczy mu porcji witamin. Pamiętaj jednak aby używać owoców i warzyw, które dziecko lubi, a jeśli chcesz przemycić nielubiane warzywo zrób to na tyle dyskretnie, aby nie zrazić dziecka do picia soków. Wykorzystaj owoce sezonowe, które są obecnie dostępne. Masz wówczas większą szansę, że trafisz na te naturalne, niepryskane żadnymi chemikaliami. Dzieci poza słodkimi smakołykami lubią także te chrupiące. Zamiast chipsów  wsyp mu do miseczki garść różnych rodzajów orzechów. Taka przekąska sprawdzi się także w szkole. Orzechy poza tym, że dobrze smakują poprawiają koncentrację, a także zwiększają odporność na stres. Dobrą propozycją na drugie śniadanie są także jogurty bądź serki homogenizowane. Poza tym, że są smaczne, dostarczają dziecku białka potrzebnego do prawidłowego rozwoju. Na rynku jest ich sporo, także takich, które dedykowane są najmłodszym. Kupując je zwracaj uwagę na ich skład, a przy wyborze kieruj się zasadą im mniej składników tym lepiej.  W niektórych tego typu produktach etykiety zajmują połowę pudełka. Istnieją jednak takie produkty, które mają tylko 3 składniki.

Przekąski nie zawsze muszą kojarzyć się źle. Są wśród nich zdrowe a jednocześnie smaczne alternatywy. Wybieraj je dla swojego dziecka, a będzie zdrowo rosło. Pamiętaj zwłaszcza o produktach kupowanych w sklepie - czytaj dokładnie etykiety i wybieraj tylko te o prostym składzie. Masz wówczas gwarancję, że podasz dziecku zdrową przekąskę.

www.bakoma.pl

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter