a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Czwartek, 27 lipca 2017
Imieniny: Natalii, Aureliusza, Jerzego

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Jak poradzić sobie ze stresem przed wystąpieniami?

2017-03-31
Jak poradzić sobie ze stresem przed wystąpieniami?

Codzienne menu powinno składać się z 5 regularnie spożywanych posiłków w celu dostarczenia organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, zapobiegania zmęczeniu i złemu samopoczuciu. Jeśli źle się odżywiamy, nasz organizm narażony jest na brak witamin i minerałów, co skutkuje m.in. mniejszą odpornością na stres. Warto zaznaczyć, że nie chodzi tu o branie syntetycznych witamin czy związków mineralnych, a świadome odżywianie i korzystanie z bogactw jakie znajdziemy w wielu produktach pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.

Postaw na owoce i warzywa!

Prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego zapewni dieta bogata w witaminy z grupy B, witaminę C oraz minerały: magnez, wapń selen, cynk. Witaminy z grupy B łagodzą napięcie nerwowe, dodają energii oraz uczestniczą w syntezie serotoniny, a witamina C wzmacnia odporność organizmu, chroni przed stresem. Tiaminy i niacyna wpływają na lepszą koncentrację. W sytuacji stresowej sięgnij po winogrona, śliwki, brzoskwinie, banany, jabłka, maliny, truskawki, pomarańcze, orzechy. Naukowcy twierdzą, że magnez zmniejsza uwalnianie hormonów stresu, wapń wpływa na lepsze przekazywanie impulsów nerwowych. Również potas pomaga radzić sobie ze stresem. Spożywaj brokuły, rośliny strączkowe, cukinię, paprykę, szpinak, soję, łososia, pomidory. Używaj przypraw m.in. kardamonu, imbiru, goździków, cynamonu czy gałki muszkatołowej, które pobudzą krążenie i dotlenią mózg.

Zdrowe tłuszcze, nabiał i pieczywo

Zamiast pieczywa z białej mąki spożywaj produkty z pełnego ziarna: pieczywo pełnoziarniste, makarony razowe, ryż brązowy, grube kasze, otręby i płatki owsiane. Miseczka ciepłej owsianki z orzechami zwiększy poziom serotoniny i wprawi nas w dobry nastrój. Białko jest składnikiem, który wpływa na wytwarzanie „hormonu szczęścia", należy więc zadbać, żeby było obecne w posiłkach. Wprowadź więc do swojego codziennego jadłospisu fermentowane produkty mleczne (kefiry, jogurty, maślanki) oraz ryby owoce morza i jaja. Zdrowych tłuszczy dostarczą oliwa z oliwek, oleje rzepakowy i lniany, tłuste ryby, awokado.

Słodka przekąska

Większość z nas lubi „zajadać stres". W takich chwilach wybieramy produkty, których spożywanie przynosi uczucie przyjemności. Niestety, rzadko zwracamy uwagę na to, co jemy, a to jest dużym błędem. Warto sięgać po zdrowe przekąski, które poprawią nam humor, jednocześnie dbając o nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Kostka gorzkiej czekolady (najlepiej o zawartości 80% kakao), która zawiera m.in. pirazyny pobudzi mózg do pracy i wspomoże myślenie. Gorzka czekolada zawiera dużo węglowodanów, magnezu, potasu, żelaza, a co ważniejsze - nie ma w niej cukru! Sięgnij również po suszone morele, mieszankę orzechów, czy batonika zbożowego bez cukru, które są źródłem witamin i minerałów.

Woda i zioła

Do picia zalecana jest niegazowana woda mineralna, soki bez cukru i zielona herbata. Warto także sięgnąć po zioła, które są naturalnymi antydepresantami. Przed wystąpieniem wypij filiżankę melisy. Objawy stresu łagodzą również herbatki z: rumianku, żeń-szenia, lukrecji, kozłka lekarskiego.

Tego unikaj przed wystąpieniem

Przed przemówieniem nie pij kawy, gdyż kofeina może przyczyniać się do potęgowania niepokoju oraz pojawienia się objawów przyspieszonego bicia serca. Zamiast kawy wypij smoothie owocowe bogate w witaminę C lub zieloną herbatę.

Nie spożywaj również potraw smażonych i tłustych dań typu fast-food, gdyż są ciężkostrawne i powodują różne dolegliwości, np. wzdęcia. Zrezygnuj również ze słodyczy, które dostarczają tylko pustych kalorii i powodują rozdrażnienie. Ponadto nadmiar cukru w diecie wpływa na wahania poziomu glukozy we krwi, co prowadzi do tzw. „huśtawek emocjonalnych", irytacji potęgujących stres. Napoje gazowane typu coca-cola, energetyki i alkohol nie pomogą nam zwalczyć stresu, a negatywnie wpłyną na nasz organizm.

Wycisz się

Zrelaksuj się i dobrze wyśpij. Przed wystąpieniem publicznym spacer na świeżym powietrzu na pewno dobrze wpłynie na organizm. Możesz także pójść na jogę - techniki oddechowe i medytacyjne pomagają w nadmiarze stresu. Pomyśl także o kąpieli z aromatycznymi olejkami, np. różanym, imbirowym, lawendowym czy bazyliowym.

Artykuł pochodzi z bloga EdukacjiŻywieniowej.PL

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter