Poniedziałek, 24 kwietnia 2017
Imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Dzień z kukurydzą – smacznie i zdrowo

2017-03-29
Dzień z kukurydzą – smacznie i zdrowo

Kukurydza to jedna z najpopularniejszych roślin uprawnych na świecie. Zawiera mnóstwo składników odżywczych, niezbędnych człowiekowi witamin oraz kwasów omega-3. Jej małe ziarna mają smaczny, słodki smak i są wskazane dla osób będących na diecie g-free, czyli bezglutenowej. Kukurydzę można wprowadzić do codziennej diety na wiele różnych sposobów: jako bazę dań głównych, przekąskę czy dodatek do sałatek. Eksperci marki Sandra przygotowali menu na cały dzień z kukurydzą w roli głównej.

 

Śniadanie - Omlet z kukurydzą

Składniki:

ü  1 puszka kukurydzy marki Sandra

ü  5 jajek

ü  15 dag chudej szynki

ü  1 łyżka jogurtu naturalnego

ü  3 łyżki majonezu

ü  3 łyżki ketchupu

ü  1/5 szklanki mąki

ü  1/3 szklanki mleka

ü  1 cebula

ü  1 pomidor

ü  sól

Przygotowanie:

Do miski wbijamy jajka, dodajemy kolejno mąkę, szczyptę soli oraz mleko. Dokładnie mieszamy składniki tak, aby powstała jednolita, gęsta masa. Następnie dodajemy pokrojoną w drobne kawałki cebulę, szynkę oraz odcedzoną kukurydzę i całość mieszamy. Z przygotowanej masy na rozgrzanej patelni formułujemy i smażymy omlety, z każdej strony około 6 minut. Następnie w małym naczyniu mieszamy ze sobą ketchup, majonez i jogurt. Gotowym sosem polewamy omlety i układamy na nich plasterki pomidora.

 

Obiad - Krem z kukurydzy z mlekiem kokosowym i imbirem

Składniki:

ü  2 szklanki kukurydzy z puszki marki Sandra

ü  500 ml bulionu warzywnego

ü  400 ml mleka kokosowego

ü  2  łyżki masła klarowanego

ü  1 łyżeczka świeżo startego imbiru

ü  2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę

ü  ½  łyżeczki ostrej papryki w proszku

ü  1 łyżeczka kurkumy w proszku

ü  1 garść świeżej pietruszki

Przygotowanie:

W garnku podgrzewamy masło i dodajemy starty imbir, czosnek oraz kukurydzę i smażymy przez około 2 minuty. Kolejno dodajemy kurkumę, ostrą papryczkę oraz sól i całość zalewamy bulionem warzywnym. Całość gotujemy przez około 5 minut. Następnie dodajemy mleko kokosowe i gotujemy zupę przez kolejne 10 minut. Gotowe danie miksujemy za pomocą blendera. Przed podaniem lekko podgrzewamy i dekorujemy garścią kukurydzy oraz świeżą pietruszką.

 

Kolacja - Sałatka hawajska z kukurydzą i ananasem

Składniki:

ü  ½ puszki kukurydzy marki Sandra

ü  4 plastry ananasa z muszki marki Sandra

ü  1/3 zielonego ogórka

ü  kilka gałązek natki pietruszki

ü  sól i pieprz

ü  1 łyżka oliwy z oliwek

ü  1 łyżka miodu

Przygotowanie:

Ogórka obieramy i kroimy w drobną kostkę, a ananasa w nieco większe kawałki. Pokrojone składniki wsypujemy do miski i dodajemy odcedzoną kukurydzę oraz posiekaną natkę pietruszki. Wszystko dokładnie mieszamy i doprawiamy oliwą z oliwą z oliwek, miodem oraz szczyptą soli i pieprzu. Gotowaną sałatkę wkładamy do lodówki na około 2 godziny przed podaniem.

 

 

Smacznego!

 

Materiał zewnętrzny

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter