a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Sobota, 21 października 2017
Imieniny: Urszuli, Hilarego, Celiny

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

5-dniowe menu śniadaniowe w stylu orientalnym

2017-03-21
5-dniowe menu śniadaniowe w stylu orientalnym

Najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia jest śniadanie. To ono dostarcza nam siły i energii od rana oraz wpływa pozytywnie na nasz nastrój i koncentrację. Prawidłowo skomponowane śniadanie powinno składać się przede wszystkim z produktów bogatych   w węglowodany oraz białka, a w mniejszej ilości w tłuszcze. Te wywodzące się z kuchni orientalnej zawierają duże ilości błonnika roślinnego, dlatego warto pamiętać o nich podczas komponowania  porannego posiłku. Eksperci marki Jasmeen przygotowali specjalne 5-dniowe menu śniadaniowe w stylu orientalnym dla całej rodziny.

Poniedziałek - bruschetta z tuńczykiem i cieciorką

To bardzo prosty przepis na pyszne śniadanie. Taka propozycja przypadnie do gustu osobom, które uwielbiają zapiekane pieczywo. W połączeniu z orientalnymi składnikami smakuje wyśmienicie.

Składniki:

  •   ½ puszki ciecierzycy marki Jasmeen
  •   1 puszka tuńczyka w oleju
  •   2 ząbki czosnku
  •   1 czerwona cebula
  •   1 czerwona papryka
  •   2 bagietki z ciemnego pieczywa
  •   1 garść pietruszki
  •   2 łyżki soku z cytryny
  •   sól i pieprz

Przygotowanie:

Bagietki kroimy na małe kromki, które smarujemy czosnkiem przeciśniętym przez praskę i układamy na nich pokrojoną w piórka cebulę. Następnie odcedzamy cieciorkę i tuńczyka z oleju. Na kromki nakładamy kolejno łyżeczkę ciecierzycy oraz tuńczyka. Całość delikatnie doprawiamy solą oraz pieprzem i wkładamy na około 8 minut do rozgrzanego piekarnika. Po tym czasie gotowe bruschetty polewamy sokiem z cytryny i dekorujemy pietruszką.

Wtorek - warzywa z hummusem

To niezwykle lekka i prosta w przyrządzeniu potrawa, dedykowana osobom, które uwielbiają zaczynać dzień od dużej dawki warzyw i dodatkowo dbają o swoją linię.

Składniki:

  •   ½ opakowania hummusu marki Jasmeen
  •   4 łyżki oliwy z oliwek
  •   1 pęczek selera naciowego
  •   4 marchewki
  •   1 żółta papryka
  •   2 zielone ogórki
  •   1 natka pietruszki
  •   kolorowy pieprz

Przygotowanie:

Do miski przekładamy hummus, dodajemy do niego oliwę z oliwek i dokładnie mieszamy. Przygotowaną pastę przekładamy do dwóch małych miseczek i dekorujemy natką pietruszki. Następnie dokładnie myjemy wszystkie warzywa i obieramy seler, marchewki oraz ogórki. Przygotowane warzywa kroimy w długie, pionowe paski. Na dużych talerzach układamy po jednej miseczce z pastą, a obok niej kładziemy pokrojone warzywa, które dla ozdoby i smaku posypujemy kolorowym pieprzem.

Środa - mini omlety z cukinii z pastą harissa i gorczycą

Takie śniadanie to propozycja dla osób lubiących konkretne i syte posiłki. Omlet w takim połączeniu dostarczy nam energii na całą resztę dnia.

Składniki:

  •   2 łyżki pasty harissa marki Jasmeen
  •   1 mała cukinia
  •   3 jajka
  •   2 łyżki dowolnych otrębów
  •   1 łyżka ziaren gorczycy
  •   ½ łyżeczki kurkumy
  •   sól i pieprz

Przygotowanie:

Cukinię myjemy, przekrajamy na pół i wyjmujemy z niej pestki. Następnie trzemy ją na tarce, solimy i odstawiamy na kilka minut. Do osobnej miski wbijamy całe jajka, dodajemy otręby i dokładnie mieszamy. Po 10 minutach dodajemy cukinię, gorczycę, odrobinę pieprzu oraz pastę harissa. Powstałą masę dobrze mieszamy i nakładamy za pomocą łyżki na rozgrzaną patelnię. Mini omlety smażymy na małym ogniu z obu stron około 8 minut.

Czwartek - sałatka z cieciorką

Sałatka to bardzo zdrowa forma śniadania. Jest mało kaloryczna i dostarcza naszemu organizmowi niezbędnych składników.

Składniki:

  •   1 szklanka cieciorki z puszki marki Jasmeen
  •   10 pomidorów koktajlowych
  •   1 mała czerwona cebula
  •   1 papryka żółta
  •   2 papryki czerwone
  •   1 mały ogórek zielony
  •   1 główka sałaty karbowanej rzymskiej
  •   sos koperkowo - jogurtowy

Przygotowanie:

Do dużej miski rwiemy na mniejsze kawałki umytą sałatę karbowaną. Następnie kroimy w małą kostkę paprykę żółtą oraz czerwoną, zielonego ogórka, a cebulę w piórka. Wszystkie składniki wrzucamy do miski z sałatą i dokładnie mieszamy. Gotową sałatkę polewamy sosem koperkowo -  jogurtowym i dekorujemy pomidorkami koktajlowymi.

Piątek - tortilla z pastą z bakłażana

Śniadanie tego typu idealnie sprawdzi się  w menu osób, które o poranku nie mają zbyt wiele czasu. Tortillę bez problemu możemy zapakować na wynos lub zawinąć w folię i delektować się jej smakiem w drodze do pracy.

Składniki:

  •   6 łyżek pasty z bakłażana marki Jasmeen
  •   2 placki tortilli marki Sandra
  •   1 pomidor
  •   2 garście miksu sałat
  •   1 garść oliwek zielonych
  •   2 łyżki oliwy z oliwek
  •   1 żółta papryka
  •   sól i pieprz

Przygotowanie:

Placki tortilli smarujemy dokładnie pastą z bakłażana. Następnie nakładamy na nie miks sałat, pokrojonego na małe kawałki pomidora, paprykę i przecięte na pół oliwki. Tak przygotowane placki polewamy oliwą z oliwek i doprawiamy przyprawami. Następnie zawijamy je w tortillę i podgrzewamy w rozgrzanym piekarniku przez około 8 minut.

 

Smacznego!

 

Materiał zewnętrzny

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter