a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Piątek, 28 lipca 2017
Imieniny: Aidy, Innocentego, Marceli

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

5451fe7b23d89ec590bbdbb6a317f37e

Beata Sadowska: wakacje to czas, kiedy można w dziecku wyrobić dobre nawyki żywieniowe

2015-08-24
Beata Sadowska: wakacje to czas, kiedy można w dziecku wyrobić dobre nawyki żywieniowe

Podczas wakacji na plaży również można zadbać o to, by dzieci zdrowo się odżywiały - uważa Beata Sadowska. Dziennikarka radzi, by zamiast codziennie kupować kebaby, gofry czy zapiekanki, wcześniej przygotować zdrową przekąskę i zabrać ją nad wodę, np. w torbie termicznej. Jej zdaniem dbanie o posiłki w czasie wakacji nie jest stratą czasu, ale okazją do wyrobienia w najmłodszych zdrowych nawyków.

- Śmieciowe jedzenie to nie jest jedyny wybór. To kwestia decyzji. Nad morzem, jeziorem czy w górach jest już mnóstwo miejsc, gdzie są sałatki lub gdzie wyciska się zdrowe soki. To my decydujemy, co jemy i czym karmimy nasze dzieci - mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Beata Sadowska.

Sadowska apeluje, by w czasie wakacji rodzice nie szli na łatwiznę, bo fast food nie zastąpi dziecku pełnowartościowego posiłku. Prowiant zabierany na plażę powinien być bogaty w witaminy i substancje odżywcze. Latem jest wręcz nieograniczony dostęp do świeżych warzyw i owoców, trzeba to tylko umiejętnie wykorzystywać.

- Można kupić dziecku pomidora czy jabłko i zabrać na plażę, można zmiksować banana z awokado i to jest świetny lunch. Wystarczy schować do termosu, który trzyma chłód. Można też obrać i pokroić marchewkę, wziąć do pudełka czy foliowej torebki - radzi Beata Sadowska.

Warto również zabierać dzieci na zakupy spożywcze, choćby na miejscowe bazarki. Wtedy chętniej sięgną po nowe, nieznane im produkty i będą miały szansę poznać nowe smaki. Dobrym pomysłem jest również wspólne przygotowywanie posiłków w przerwach między plażowaniem.

- Zamiast dawać dziecku batona, w którym są same „E" i różne inne cyferki, i na pewno nie są to składniki naturalne ani bio, można zrobić np. zdrowe, owsiane ciastka i posłodzić je syropem klonowym. Bardzo pożywne są też suszone owoce i orzechy. Niech to będzie zdrowa przekąska, a nie chipsy - mówi Beata Sadowska.

Beata Sadowska jest propagatorką zdrowego stylu życia i regularnej aktywności fizycznej. Jej zdaniem wakacje to czas, kiedy w dziecku można wyrobić dobre nawyki żywieniowe.

- Powinniśmy zadbać o to, co jemy, i szukać zdrowych zamienników. Można zrobić ekologiczne lody: zmiksować mleko owsiane z mlekiem migdałowym, dodać starty imbir, garść czarnego sezamu, posłodzić miodem, syropem klonowym albo syropem z agawy. To naprawdę nie musi być sztuczne. Więcej inspiracji można znaleźć w magazynie „Dbam o Zdrowie", którego jestem redaktor naczelną i gdzie zdrowej diecie zawsze poświęcamy sporo miejsca - tłumaczy Beata Sadowska.

Pełnowartościowy posiłek i zdrowy deser dadzą siłę do aktywnego wypoczynku. Z kolei frytki, kebab czy pizza sprawią, że dziecko będzie się czuło przejedzone i zmęczone.

Newseria Lifestyle

Fot.Newseria

Tagi: dobre nawyki żywieniowe, opakowania termiczne, substancje odżywcze, witaminy, zdrowe przekąski, zdrowe żywienie

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter