a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Czwartek, 21 września 2017
Imieniny: Jonasza, Mateusza, Hipolita

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Zmieniają się preferencje Polaków w konsumpcji alkoholi. Import whisky rośnie o 30 proc.

2017-01-20
Zmieniają się preferencje Polaków w konsumpcji alkoholi. Import whisky rośnie o 30 proc.

Pod względem spożycia whisky Polacy wypadają coraz lepiej na tle innych społeczeństw - wskazuje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Jarosław Buss z firmy Tudor House Ltd, zajmującej się importem i dystrybucją alkoholi segmentu premium. - Co prawda dane nie są jeszcze ostateczne, bo dopiero niedawno skończył się grudzień, ale już wiemy, że do kraju zaimportowaliśmy około 35 mln butelek whisky, co w ujęciu ilościowym daje 13. miejsce na świecie i 4. w Europie. Polskę w europejskich statystykach wyprzedzają tylko Niemcy, Hiszpania i Francja.

Krajowi konsumenci od lat najchętniej sięgają po szkocką odmianę whisky. W ciągu 9 miesięcy 2016 roku sprowadzono ok. 25 mln butelek szkockiej whisky, podczas gdy import trunku produkcji amerykańskiej wyniósł 6,5 mln, a irlandzkiej - ok. 1 mln. Do oferty trafiają coraz częściej whisky z bardziej egzotycznych krajów, np. z Indii, Tajwanu, Australii czy Japonii.

Po trzech kwartałach ubiegłego roku import single malt do Polski wzrósł znacząco, bo o 30 proc., co łącznie dało prawie 360 tys. sprowadzonych butelek. W ujęciu wartościowym dynamika była jeszcze wyraźniejsza i wyniosła 38 proc. (około 4 mln funtów).

Znacząco zwiększył się także import gatunku blended malt, który w ujęciu ilościowym odnotował wzrost w o 700 proc. i zamknął się liczbą 257 tys. sprowadzonych butelek. Łączna wartość importu wzrosła o 120 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej i wyniosła 360 tys. funtów.

Jak wynika z informacji firmy Tudor House, Polacy - w odróżnieniu od obywateli innych państw - równie chętnie konsumują whisky mieszaną. Do końca września ubiegłego roku jej import zwiększył się o 22 proc. do 18 mln butelek. Wartościowo natomiast wyniósł 35 mln funtów, co stanowiło kwotę o 17 proc. wyższą niż w tym samym okresie rok wcześniej.

- Krajowy rynek, przynajmniej teoretycznie, ma wciąż potencjał, ponieważ liczby dotyczące importu i konsumpcji whisky z roku na rok wzrastają - komentuje Jarosław Buss. - Brakuje jeszcze, przynajmniej obecnie, destylarni. Jakiś czas temu próbę rozwinięcia produkcji podjęła firmą Kozuba, która jednak szybko przeniosła się do Ameryki. Znając preferencje konsumpcyjne Polaków dotyczące miejsca pochodzenia poszczególnych produktów, sądzę, że taki start-up mógłby mieć jednak trudności.

Wartość całego polskiego rynku whisky jest szacowana różnie, w zależności od tego, czy podawana jest w oparciu o ceny hurtowe czy detaliczne. W tym pierwszym przypadku wartość wynosi ok. 500 mln zł, a w drugim - 2 mld zł.

- International Wine & Spirit Research i Scotch Whisky Association podają różne liczby, obie jednak są znaczące. Co więcej perspektywa na najbliższe pięć lat wskazuje rozwój na poziomie 20 proc. rocznie, co oznacza, że w 2021 roku możemy dobić do około 4 mld zł w cenach detalicznych - wyjaśnia Jarosław Buss.

Największym importerem whisky na świecie pod względem ilościowym jest Francja (142 mln kupionych za granicą butelek), a pod względem wartości - Stany Zjednoczone (563 mln funtów). W rozbiciu na kontynenty najmocniejszym rynkiem jest Europa, szczególnie kraje Unii Europejskiej.

źródło: Newseria Biznes

Tagi: alkohole, alkohole smakowe, import whisky w Polsce, Tudor House, whisky, whisky single malt, zwyczaje Polaków

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter