a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Wtorek, 30 maja 2017
Imieniny: Feliksa, Ferdynanda, Zdzisława

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Zawód - bloger

2015-02-22
Zawód - bloger

Z pisania blogów można się utrzymywać. Nie wystarczy jednak sam pomysł i coś ciekawego do powiedzenia. Trzeba poświęcić się tej działalności, pisać systematycznie, a tekst uzupełniać dużą aktywnością w sferze, o której traktuje blog.

Recepta na sukces to duże grono czytelników. By je zdobyć, trzeba opisywać to, co ludzi interesuje, w sposób niepowtarzalny i poszerzający ich wiedzę. Bardzo ważna jest również kwestia zaufania. - Dla blogera niezwykle ważne jest to, aby być wiarygodnym, bo to jest jego jedyna przewaga rynkowa. Czytelnicy ufają, że jeśli dany bloger, poleca mi jakiś produkt, to znaczy, że on go przetestował i nie ukrył przede mną wad. To jest różnica pomiędzy reklamą, którą się wykupuje w mediach tradycyjnych czy artykułach sponsorowanych, a reklamą, którą może zrobić bloger - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dorota Szostek-Rejowska, group product manager Grupy Onet.

W praktyce oznacza to, że bloger może być sponsorowany, może pisać o tym, co podsunęli mu specjaliści od marketingu, musi jednak o tym informować i uczciwie opisać reklamowany towar czy usługę. Nie może bowiem utracić wiarygodności. - Bardzo dużo blogerów zaczęło na tym zarabiać - ocenia Dorota Szostek-Rejowska. - Niektórzy z nich doszli do takiej wprawy i perfekcji, że stał się to ich główny zawód. Znam osobiście kilku blogerów, którzy zrezygnowali z pracy na etacie i utrzymują się tylko z pisania bloga. Oczywiście przy tym jest wiele różnych elementów, które wymagają pracy - blogerzy robią projekty poboczne, współpracują z różnymi markami, są ambasadorami. Natomiast potrafią z tego utrzymać siebie i całą rodzinę - dodaje.

Z raportu "Polska Blogosfera 2014" serwisu Zblogowani.pl wynika, że blogi najczęściej prowadzą ludzie pomiędzy 19. a 35. rokiem życia. Z tej grupy pochodzi niemal 70% autorów. Jednocześnie 85% blogów prowadzą kobiety. Najwięcej, bo 21,6% polskich blogów, poświęconych jest kuchni. Kolejne miejsca zajmują tematy związane z urodą (14,6%) oraz szeroko pojętym lifestylem (13,2%). Czytelnicy natomiast najczęściej sięgają po tematykę lifestyle'ową. Tego typu blogi czyta 39% kobiet i 22% mężczyzn. Tematyka kulinarna interesuje 37% kobiet i 20% mężczyzn, natomiast refleksje i porady blogerów poświęcone urodzie interesują 39% kobiet i 2% mężczyzn. - Żeby blog zarabiał, musi przede wszystkim mieć dużą wartość i wysoką jakość. Nigdy nie będzie się dużo zarabiało na blogu, który jest prowadzony od przypadku do przypadku, za którym nie stoi ciężka praca blogera i który dotyczy życia potocznego - zwraca uwagę przedstawicielka Grupy Onet.

Sukces można odnieść również prowadząc bloga o tematyce biznesowej. Ubiegłorocznym laureatem konkursu na Blog Roku został Michał Szafrański, piszący bloga "Jak oszczędzać pieniądze".  - Najczęściej blogerzy, którzy zarabiają, piszą teksty lifestyle'owe czy związane z modą i urodą, w przypadku Michała Szafrańskiego mówimy o całym obszarze finansowym - podkreśla Dorota Szostek-Rejowska. - Dotyczy to aspektu finansowego z naszego życia. Bardzo istotne jest to, by prowadzenie bloga było przemyślanie, by to było robione z pasją, bo wtedy idzie za tym jakość, a wtedy można robić bardzo fajne projekty - podsumowuje.

Newseria Lifestyle

Fot. Unsplash, pixabay.com

Tagi: blogerzy, blogi, jak zarabiać na blogach, zarobki

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter