a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Sobota, 29 kwietnia 2017
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Przedsiębiorcy lecą po leasing na samolot

2017-02-24
Przedsiębiorcy lecą po leasing na samolot
  • Ultralekki samolot to wydatek rzędu 200 tys. zł, to tyle, co wysokiej klasy samochód.
  • Ze względu na optymalizację kosztów, przedsiębiorcy najczęściej wybierają leasing operacyjny jako sposób finansowania samolotu firmowego*
  • Z danych Związku Polskiego Leasingu wynika, że w minionym roku wartość leasingu na samoloty wyniosła blisko 600 mln zł, o 120% więcej niż w 2015 r.

 

Jeszcze 10 lat temu prywatny samolot był symbolem luksusu, na który mogli sobie pozwolić tylko najbogatsi. Dziś zdarza się, że koszt małego samolotu nie przekracza ceny bardzo dobrego samochodu, a i koszt jego utrzymania jest stosunkowo niewielki. W skali roku jest to ok. 15 tys. zł bez paliwa, a cena godzinnego lotu to ok. 400 zł. Zalety posiadania własnego samolotu coraz częściej dostrzegają także polscy przedsiębiorcy.

600 mln zł za samoloty w leasingu

Z raportu udostępnionego przez Związek Polskiego Leasingu wynika, że w ubiegłym roku firmy leasingowe sfinansowały środki transportu z segmentu „samoloty, statki, kolej" o łącznej wartości ok. 1 mld zł, to o 57% więcej niż w 2015 r. Ponad połowę tego, bo aż 595 mln zł, stanowią środki transportu powietrznego.

- Faktycznie, obserwujemy u przedsiębiorców wzrost zainteresowania samolotami, zarówno sfinansowanymi dzięki leasingowi, jak i kredytom. Klienci coraz częściej jednak nie ograniczają się do najtańszych, ultralekkich samolotów, ale myślą także o śmigłowcach i większych samolotach. Jeżeli nie mogą sobie pozwolić na taki wydatek samodzielnie, to mogą wziąć samolot w leasing na kilka firm. Jest to dobra opcja szczególnie dla przedsiębiorców z jednego miasta, którzy nie mają problemów z porozumieniem się np. w kwestii ustalenia grafiku lotów - tłumaczy Paweł Mazur z ANG Biznes.

Samolot za 4 tys. zł miesięcznie

Eksperci z ANG Biznes wyliczyli koszt leasingu operacyjnego dla nowego samolotu o wartości 200 tys. zł netto i śmigłowca o wartości 800 tys. zł netto, dla firmy działającej na rynku od kilka lat. Przy leasingu na samolot i okresie 36 miesięcy trwania umowy, wpłata własna wynosi 10% wartości samolotu, czyli 20 tys. zł. Wykup maszyny natomiast stanowi 20% wartości, 40 tys. zł. Miesięczna rata to dla przedsiębiorcy koszt 4 394,40 zł. Całkowita wartość leasingu to 218 198, 40 zł.

- Przy śmigłowcu o wartości 800 tys. zł proponujemy umowę leasingu na 48 miesięcy. Wpłata własna jest wyższa niż w przypadku samolotu i wynosi 20% wartości, czyli 160 tys. zł. Natomiast wykup to koszt 5 600 zł, czyli 7% wartości. Miesięczna rata leasingu na ten śmigłowiec to 14 152 zł, a całkowita wartość leasingu - 825 144 zł - wylicza Paweł Mazur.

Należy pamiętać, że do tego dochodzą koszty licencji lub zatrudnienia pilota, AeroCasco, serwisowania samolotu, hangaru oraz oczywiście paliwa. Wylicza się, że godzina lotu śmigłowcem to koszt 2 tys. zł. Jeżeli przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na takie koszty, to może skorzystać z usług powietrznego taxi. Firmy oferujące takie usługi dysponują specjalnymi ofertami dla przedsiębiorców, w ramach których można np. zadeklarować liczbę godzin, które zostaną wylatane w ciągu roku.

* Źródło: Skydream.pl

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter