a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Poniedziałek, 20 listopada 2017
Imieniny: Anatola, Rafała, Edmunda

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Polak im starszy, tym bardziej otwarty na innych

2017-04-02
Polak im starszy, tym bardziej otwarty na innych

Polacy nie chcą ograniczać się tylko do swojego najbliższego otoczenia - rodziny i sąsiadów. Z wiekiem stają się coraz bardziej otwarci na inne narodowości, odmienność oraz pomoc innym - wynika z raportu społecznego „Otwartość Polaków" opublikowanego przez firmę badawczą NEUROHM Polska pod mecenatem marki PORTA DRZWI. Badanie zrealizowane metodą BIOCODETM przedstawia nie deklaratywne, ale rzeczywiste postawy Polaków.  

- Współczesność to okres częstych i dużych przemian - społecznych, gospodarczych oraz politycznych. Jesteśmy mieszkańcami „globalnej wioski" - dzięki nowoczesnym mediom z szybkością dowiadujemy się o konfliktach zbrojnych, katastrofach czy kryzysach obecnych nawet po drugiej stronie globu. To wszystko może być źródłem niepokoju społecznego oraz ma wpływ na naszą otwartość, sposób postrzegania świata. Tymczasem otwartość ludzi na świat zewnętrzny to istotny wskaźnik rozwoju społecznego - temat niezwykle istotny dla nas wszystkich, a często pomijany w publicznych dyskusjach. Zrealizowaliśmy badanie „Otwartość Polaków", by sprawdzić, jak odnajdujemy się w nowym porządku społecznym, jaki mamy stosunek do otaczających nas zmian, a tym samym jak rozwijamy się jako społeczeństwo - mówi psycholog społeczny Natalia Suska, Dyrektor Działu Analiz w NEUROHM Polska.

Zgodnie z najnowszym raportem opisującym otwartość Polaków* polska gościnność nie jest tylko legendą. Wyniki badania potwierdzają, że Polacy są społeczeństwem otwartym na obcokrajowców. Zdecydowana większość ankietowanych - 83% - szanuje inne narodowości i jest otwarta na obecność tych osób w naszym kraju. Dodatkowo jesteśmy narodem otwartym na odmienność - zadeklarowało tak z wysoką pewnością 63% badanych. To przekłada się także na akceptację związków homoseksualnych - połowa respondentów z wysoką pewnością stwierdziła, że akceptuje związki jednopłciowe. Polacy nie boją się również pomagać, co potwierdza m.in. ostatnia rekordowa suma  zebrana w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Około 70% badanych szczerze przyznaje, że chętnie pomaga innym oraz zwraca uwagę na potrzeby osób niepełnosprawnych. Ponadto 57% ankietowanych z wysoką pewnością zadeklarowało, że chętnie wspiera akcje charytatywne.

Nie oznacza to, że polska otwartość nie ma ograniczeń. Na przykład 70% badanych jest tylko umiarkowanie przekonanych co do swojej otwartości na ludzi innych wyznań. Może to wynikać z jednolitości religijnej obecnej w Polsce. Polaków cechuje również umiarkowany entuzjazm w stosunku do innych poglądów czy gustów. Prawie 80% respondentów deklaruje, że szanuje odmienne gusta w społeczeństwie, nieco więcej niż połowa badanych - 55% - twierdzi, że darzy szacunkiem osoby o skrajnych poglądach. Jednak oba przypadki cechuje umiarkowana pewność postawy.

Dobre, bo polskie?

Z okazji Dnia Flagi Rzeczpospolitej Polskiej z chęcią wywieszamy flagi na naszych balkonach, podczas wydarzeń sportowych ochoczo malujemy nasze twarze w biało-czerwonych kolorach, a szyje owijamy szalikami z napisem „Polska". Jednak okazuje się, że na co dzień nie przywiązujemy uwagi do promowania symboli narodowych - co prawda 63% badanych uznało, że jest to dla nich istotne, ale ich deklaracje cechowała niska pewność postawy. Chociaż nie można nas również uznać za patriotów gospodarczych, to z większą chęcią kupujemy produkty polskich producentów. 77% badanych z umiarkowaną pewnością stwierdziło, że chętnie kupuje polskie marki, a mniej niż połowa ankietowanych - 46%  - że z chęcią kupuje produkty od zagranicznych firm. Okazuje się również, że to mężczyźni są bardziej przywiązani do symboli narodowych oraz są bardziej przekonani w kwestii chęci kupowania polskich marek.

Mało otwarci millenialsi

Badanie wykazało, że poziom otwartości Polaków zależy od wieku, w jakim się znajdują oraz płci, którą reprezentują. Ale to nie najstarszych cechuje konserwatywna postawa. Osoby młode - tzw. millenialsi, w wieku od 18 do 24 lat - w przeciwieństwie do pozostałych grup wiekowych nie mają przekonania do poszanowania innych narodowości czy zwracania uwagi na potrzeby osób niepełnosprawnych. Okazuje się również, że to kobiety są bardziej otwarte niż mężczyźni. To właśnie one są wysoce przekonane, że szanują inne narodowości - z wysoką pewnością przyznało tak 86% badanych kobiet, z kolei z umiarkowaną pewnością potwierdziło to 79% ankietowanych mężczyzn. Płeć piękna chętniej też wspiera akcje charytatywne - z wysoką pewnością odpowiedziało tak 59% ankietowanych kobiet, a z umiarkowaną 55% pytanych mężczyzn. Przedstawicielki płci żeńskiej zwracają ponadto większą uwagę na potrzeby osób niepełnosprawnych - stwierdziło tak z wysoką pewnością aż ¾ badanych kobiet wobec 67% reprezentantów płci męskiej.

źródło: Newseria Lifestyle

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter