a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Wtorek, 19 września 2017
Imieniny: Januarego, Konstancji, Teodora

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

Polacy zamierzają częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie

2017-04-21
Polacy zamierzają częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie

Polacy odwiedzają cukiernie i lodziarnie średnio 2-3 razy w miesiącu i wydają zazwyczaj jednorazowo od 10 do 20 zł. Najczęściej odwiedzane są lokalne, nie sieciowe cukiernie
i lodziarnie. Spośród sieciowych cukierni i lodziarni najbardziej znane są marki Grycan oraz E.Wedel, a najczęściej odwiedzane Grycan i Cukiernie Sowa. 25% osób zamierza w przyszłości częściej jeść cos słodkiego na mieście. Największą zachętą dla klientów byłoby wprowadzenie atrakcyjnych promocji - wynika z badania Sweet Monitor ARC Rynek i Opinia.

 

Polacy pytani o najczęściej odwiedzane miejsca w celu zjedzenia czegoś słodkiego na mieście wskazują lokalne cukiernie i lodziarnie oraz McDonald's/McCafé - te ostatnie najczęściej odwiedzają ludzie młodzi z miast poniżej 20 tysięcy osób. Domeną dużych miast są kawiarnie oraz cukiernie sieciowe: Wedel, Blikle i Tchibo. Do lodziarni i cukierni na coś słodkiego chodzą zarówno kobiety jak i mężczyźni, przy czym kobiety częściej wybierają kawiarnie sieciowe.

 

Do czołówki miejsc najczęściej odwiedzanych w celu zjedzenia czegoś słodkiego należą ponadto: Grycan, kawiarnie sieciowe czy Cukiernie Sowa. Patrząc na preferencje badanych ciasta i ciastka najchętniej konsumowane są w Cukierniach Sowa, w Wedlu oraz w Tchibo, pączki to domena Bliklego, zaś lody: Grycana, Mc'Donalds'a/McCafé oraz Cukierni Sowa.

 

Spośród osób odwiedzających cukiernie i lodziarnie największą grupę (41%) stanowią ci, którzy bywają w nich 2-3 razy w miesiącu. Niemal co trzeci Polak odwiedza te miejsca raz
na miesiąc. Co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca nie odwiedził ani razu cukierni czy lodziarni.

 

Jednorazowo Polacy wydają w cukierniach i lodziarniach najczęściej od 10 do 20 złotych, co się wpisuje w zestaw ciastko + napój. Mało kto wydaje mniej niż 5 złotych lub powyżej 30 złotych.

 

Co czwarty badany zamierza w przyszłości częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie. Jest to większa grupa od tej deklarującej rzadsze chodzenie do cukierni czy lodziarni w przyszłości.


Z naszego badania wynika, że największą zachętą do częstszych odwiedzin w cukierniach
i lodziarniach byłyby różnego rodzaju atrakcyjne oferty cenowe. Jednocześnie 38% badanych przyznaje, że obecnie rzadziej chodzi do cukierni lub lodziarni niż jeszcze 5 lat temu.

 

Polacy lubią odwiedzać cukiernie i lodziarnie, o czym świadczy fakt, że co czwarty z nich chciałby robić to częściej niż obecnie. Powodem, dla którego tego nie robią, mogą być ograniczenia finansowe, gdyż respondenci wyraźnie wskazują na to, że gdyby cukiernie i lodziarnie oferowały produkty
w ciekawych promocjach, częściej by je odwiedzali. Istotną rolę na polskiej mapie cukierni odgrywają miejsca lokalne, nie należące do żadnej sieci, zwłaszcza poza największymi miastami. Może
to świadczyć o tym, że konsumenci cenią sobie w zakresie cukiernictwa sprawdzone, być może osiedlowe lokale, w których produkty są im znane i do których mają pełne zaufanie. Nieco inaczej jest wśród mieszkańców największych miast, którzy znacznie częściej korzystają z cukierni i lodziarni sieciowych, być może ze względu na ich większą dostępność, szczególnie w centrach handlowych
- komentuje Iwona Wojtaszek, Senior Project Manager z  ARC Rynek i Opinia.

Materiał zewnętrzny

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter