a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a
Środa, 28 czerwca 2017
Imieniny: Ireneusza, Leona, Benigny

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

5451fe7b23d89ec590bbdbb6a317f37e

Czego dzieci szukają w internecie?

2017-06-18
Czego dzieci szukają w internecie?

Dzieci na całym świecie komunikują się, grają i uzyskują dostęp do treści dla dorosłych przy użyciu komputerów rzadziej niż rok temu, ale częściej odwiedzają strony zawierające informacje na temat narkotyków, alkoholu i tytoniu. Ta ostatnia tematyka cieszy się szczególnym zainteresowaniem wśród dzieci w Ameryce Północnej, Oceanii i Europie Wschodniej.

Raport obejmujący 12 miesięcy - od maja 2016 r. do kwietnia 2017 r. - prezentuje zanonimizowane statystyki uzyskane z produktów Kaspersky Lab zainstalowanych na komputerach PC oraz Mac, na których włączono moduł kontroli rodzicielskiej, a także udział odwiedzin lub prób odwiedzin stron zawierających potencjalnie szkodliwą zawartość należącą do jednej z siedmiu najbardziej popularnych, wstępnie zdefiniowanych kategorii*: media komunikacji internetowej; alkohol, tytoń, narkotyki; gry komputerowe; oprogramowanie, audio, wideo; handel elektroniczny; wulgaryzmy; treści dla dorosłych.

Dzieci próbowały odwiedzać strony służące do komunikacji (takie jak media społecznościowe, komunikatory czy serwisy e-mail) w 61% przypadków, tymczasem w ciągu poprzednich 12 miesięcy (maj 2015 r. - kwiecień 2016 r.) odsetek ten wyniósł 67%. Gry spadły z 9% do 11%, a strony dla dorosłych osiągnęły tym razem 1,2% zamiast 1,5%. Z kolei odwiedziny stron zawierających informacje na temat narkotyków, alkoholu i tytoniu stanowiły 14% wykryć, gdy tymczasem w poprzednim okresie badania obejmowały 9%. Wzrosło także zainteresowanie stron z oprogramowaniem, muzyką i filmami: z 3% do 6%.

Widzimy ogromną zmianę w zachowaniu dzieci w internecie, które rezygnują z komputerów na rzecz urządzeń mobilnych. Teraz komputery są wykorzystywane jedynie w celu odwiedzania tych stron, które nie mają swojej strony mobilnej lub łatwiej się je przegląda na większym ekranie. Może to wyjaśniać, dlaczego udział prób otwierania na komputerach stron służących do komunikowania się spada, a tych zawierających treści z kategorii „alkohol, tytoń, narkotyki" - wzrasta. Zmniejszenie odsetka korzystania stron z grami nie oznacza, że dzieci rzadziej grają. Wybierają one mniejszą liczbę stron i zostają im wierne, ale grając w oferowane na nich gry, mogą spędzić dużo czasu - powiedziała Anna Larkina, ekspert ds. analizy treści internetowych.

Ponadto raport pokazał, że najczęściej rozmawiają ze sobą dzieci w krajach arabskich, gdzie 89% alertów kontroli rodzicielskiej dotyczyło stron komunikacyjnych. Do tego celu dzieci z Ameryki Północnej używają komputerów najrzadziej - zanotowano tam tylko 28% przypadków. Strony poświęcone narkotykom, alkoholowi i tytoniowi są najpopularniejsze w Ameryce Północnej (32%), Oceanii (30%) i Europie Wschodniej (26%), tymczasem dzieci z krajów arabskich otwierają je najrzadziej - tylko w 3% przypadków. Podobny wzorzec można zauważyć w przypadku gier: są ona najpopularniejsze w Ameryce Północnej (20%), Oceanii (20%), Europie Wschodniej (18%) i mniej popularne w krajach arabskich (2%). Co ciekawe, Daleki Wschód odstaje w kwestii kategorii handel elektroniczny, uzyskując 13% przypadków zarejestrowania takiej aktywności, tymczasem średnia globalna wynosi zaledwie 5%. Dzieci na Dalekim Wschodzie znacznie częściej używają również programów i stron dla dorosłych niż ich rówieśnicy w pozostałych regionach.

źródło: newsrm.tv

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter