a3c788c57e423fa9c177544a4d5d1239
Poniedziałek, 18 grudnia 2017
Imieniny: Gracjana, Bogusława, Laurencji

szybkajazda.pl - portal lifestylowy/Twój portal lifestylowy

RSSStrona startowa
Dodaj jako startową

UWAGA! Strona zawiera treści o tematyce erotycznej,
przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.
Jeżeli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat, kliknij "Rezygnuję" i opuść to miejsce. Klikając "Wchodzę" oświadczasz, że jesteś osobą pełnoletnią i chcesz oglądać treści erotyczne z własnej, nieprzymuszonej woli.

a5c19964ae82e0426bbdb1412a954a3a

Barometr polskiej gościnności

2017-11-27
Barometr polskiej gościnności

Na zlecenie AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego Lodowego, przeprowadzono badanie „Barometr polskiej gościnności"[i], które sprawdziło, jak Polacy odnajdują się w roli gospodarzy oraz gości. Badanie towarzyszyło premierze Cydru Lubelskiego Lodowego, produktu idealnego właśnie na przyjęcia i do celebracji ważnych okazji.

Okazuje się, że przyjmowanie gości i wizyty u rodziny lub znajomych są elementem domowej tradycji u blisko połowy respondentów 41,7 proc. Aż 43,6 proc. badanych postrzega polską gościnność jako chlubną cechę narodową.

Spotkania w kameralnym gronie, jak np. grill czy domowy obiad, sprawiają przyjemność 46,3 proc. badanych.  W kulinarnych eksperymentach przodują zdecydowanie kobiety - 73,4 proc. W przypadku wizyty niespodziewanych gości, ponad dwie trzecie badanych Polaków proponuje gościom kawę, herbatę czy wodę, 42,1 proc. kobiet zawsze ma coś słodkiego na taką okazję, a 31 proc. mężczyzn przygotowuje przekąski.

„Barometr polskiej gościnności" pokazał również, jak gościnność postrzegają konsumenci różnych alkoholi. Wielbiciele cydrów są najliczniejszą grupą utożsamiającą okazje towarzyskie z możliwością budowania więzi z bliskimi. Dla nich najważniejsze jest dobre towarzystwo (61,2 proc. wskazań).

- Goszczenie przyjaciół i częstowanie ich przekąską czy napojami traktujemy jako ważny rytuał wiążący i sprzyjający podtrzymaniu relacji, a także budowaniu bliskości. Ludzie z natury są istotami stadnymi. Coś, czego nie zrobilibyśmy w samotności, w grupie nabiera dla nas wyjątkowego smaku. Nawet drobne nowinki w menu, które uwzględniają gusta gości, wprowadzają pewien element zaskoczenia, tworzą nowe zwyczaje kulinarne, nadając danej grupie indywidualne znaczenie i budują intymność relacyjną - podsumowuje Ewa Klepacka-Gryz, psycholog.

Badanie pokazuje, które grupy wiekowe są bardziej gościnne. Widać, że wiek i doświadczenie ma znaczenie. Podczas spotkań towarzyskich 83,1 proc. osób powyżej 50 roku życia zadeklarowało, że najważniejsza jest dla nich troska o dobry humor i przyjemną zabawę wszystkich zebranych. Dla porównania - średnio co druga pełnoletnia osoba nieprzekraczająca 24 roku życia, myśli częściej o swojej przyjemności (56,2 proc.).

Wyniki badania odzwierciedlają to, jak dużą wagę przywiązujemy do gościnności i jak wielką radość czerpiemy z tradycji spotkań zarówno z tych rodzinnych, jak i tych z przyjaciółmi.

źródło: Newseria

Podziel się
ocena 0,00
Czytaj także


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz

CAPTCHA Image

A co Ty o tym sądzisz? Napisz jakie jest Twoje zdanie...

Asset4us rapport

NewsletterZapisz się na newsletter!

Newsletter